Dane, chcemy więcej danych! – to jeden z najczęściej wspominanych przez naszych czytelników tematów, rzadko poruszanych w branży fashion. Postanowiliśmy to zmienić i drobnymi krokami wprowadzać Was w świat technologii i liczb, które powinny pomóc naszym czytelnikom w zdobyciu dodatkowej wiedzy o ich potencjalnym lub już obecnym kliencie. Nie ma udanego rozwoju biznesu bez odpowiedniej analizy, bo lepsza jest akcja niż reakcja. W związku z tym postanowiliśmy nawiązać współpracę z Criteo – jedną z wiodących firm na polskim rynku, która zajmuje się re-marketingiem.
Co miesiąc będziemy dostarczać Wam danych z poszczególnych segmentów sektora obuwniczo-odzieżowego.
Dziś zapraszamy do przeczytania tekstu napisanego specjalnie dla Fashion Biznes przez Alexander Gösswein, managing director na Europę Centralną w Criteo.
Na czym polega re-marketing?
Re-marketing to rodzaj kampanii prowadzonej w ramach programu reklamowego Google AdWords. Kampanie tego rodzaju wykorzystywane są w celu powtórzenia przekazu reklamowego użytkownikom, którzy odwiedzili stronę firmy/produktu. W dobie bardzo dużej ilości przekazów reklamowych rozwiązanie to pozwala skutecznie docierać do potencjalnych klientów i zwiększać sprzedaż. Więcej informacji znajdziecie TUTAJ.
Branża fashion liderem na rynku zakupów mobilnych
Smartfony są dzisiaj podstawą zakupów z sektorze e-commerce: 65% mobilnych transakcji w Polsce jest dokonywanych za pomocą smartfona, a tylko 35% przez tablet. Branża fashion przechodzi do użycia rozwiązań mobilnych szybciej niż jakikolwiek inny sektor sprzedażowy. Podczas gdy w ubiegłych latach smartfon był używany jako narzędzie do przeglądania ofert sklepowych, dziś dla młodych fanów mody coraz częściej jest urządzeniem, na którym dokonują zakupów.
Wyzwania dla sprzedawców branży fashion
Marketerzy branży fashion mają dziś twardy orzech do zgryzienia: muszą mieć pewność, że użytkownik, który wczoraj zobaczył reklamę na iPadzie jest tym samym użytkownikiem, który dziś obejrzał reklamę graficzną na swoim smartfonie.
Z pomocą przychodzi technologia Exact Match, która pozwala na “dokładne dopasowanie” użytkowników pomiędzy urządzeniami. Wyobraźmy sobie taką sytuację: podczas przerwy w pracy na laptopie oglądam kilka produktów na Zalando. Wracając do domu, sprawdzam najnowszą kolekcję ulubionej marki odzieżowej. Wieczorem w domu korzystam z trzeciego urządzenia – na tablecie przeglądam ofertę sklepu z ubraniami dla dzieci. W tym momencie jestem cały czas tym samym użytkownikiem, natomiast ciasteczka są trzy – czyli pozornie są to trzy różne osoby. Rozwiązanie cross-device umożliwia przypisanie tych trzech ciasteczek na różnych urządzeniach do jednego użytkownika.
Czy wiesz, że: W Polsce sprzedawcy branży fashion osiągnęli ponad 17% wzrostu udziału transakcji mobilnych w stosunku do wszystkich innych rodzajów transakcji cyfrowych we wszystkich branżach? Średnia dla sprzedaży wynosi 15%
(źródło: Criteo Fashion Flash Report).
Cross-device działające na zasadzie dokładnego dopasowania użytkownika, a nie “najlepszego przypuszczenia”, pozwala jeszcze precyzyjniej proponować produkty i oferty w kreacjach wyświetlanych odbiorcy. Co więcej zwiększa zasięg kampanii, ponieważ jeżeli użytkownik np. otwierał strony konkretnych sklepów online wyłącznie podczas przerwy w pracy, ale nigdy wieczorem w domu, to jest bardzo prawdopodobne, że dzięki cross-device i kreacjom wyświetlanym na różnych urządzeniach, te nawyki zostaną zmienione.
Jak pozyskać nowych klientów?
Pozyskiwanie nowych klientów w branży fashion jest trudne i kosztowne. W sektorze modowym zazwyczaj potrzeba kilku transakcji, aby zakupy klienta zaczęły przynosić dochód dla e-sklepu. Masywny ruch na stronie internetowej nie oznacza, że nowe osoby odwiedzające stronę przełożą się na konwersje i staną się lojalnymi klientami. Na jakich użytkownikach sprzedawcy powinni więc skoncentrować swoje wysiłki, pozyskując nowych klientów? Jakie działania przyniosą najlepsze efekty? Oto rekomendacje Criteo:
- Docieraj do właściwych klientów: odpowiednio dobrana grupa docelowa klientów do pozyskania jest pierwszym krokiem do sukcesu. Jeśli zdecydujesz się sklasyfikować klientów pod względem demograficznym, skoncentruj się na młodszych osobach. Jeśli możesz dotrzeć do klientów, którzy kupują często i dużo – zrób to.
- Docieraj do użytkowników na różnych urządzeniach: klienci, którzy dokonują konwersji na nowej stronie mają również tendencję do używania wielu urządzeń. Jeśli nie jesteś w stanie śledzić tych użytkowników na różnych urządzeniach, możesz wysłać niewłaściwy komunikat do wartościowego klienta.
- Dostosuj rekomendacje swojego produktu do charakterystyki nowych klientów: nowi klienci często wchodzą na Twoją stronę, aby zakupić produkt, którego nie kupują na co dzień u swoich wypróbowanych sprzedawców. Dopracowanie rekomendacji produktów, wyświetlanych nowym klientom może zamienić ich w aktywnie kupujących nabywców.
- Zapewnij, by przesyłka sprawnie dotarła do nowych klientów: szybka przesyłka (zaraz po cenie produktu) jest jednym z najważniejszych powodów, dla których nowi klienci z Tobą zostaną.
- Dostarcz niezawodny system obsługi klienta: w sklepach z produktami fashion większa troska o klienta może przynieść znaczne korzyści- w szczególności zadbaj o nowych nabywców.
- Pozyskuj nowych klientów i zatrzymaj odchodzących: stali klienci przynoszą Twojej firmie znacznie więcej korzyści niż nowi. Zmiana nowych klientów w lojalnych nabywców jest więc niezwykle ważne. Upewnij się, że robisz wszystko, aby odwiedziny Twojej strony internetowej i aplikacji zaowocowały sprzedażą produktu.
Criteo pomaga reklamodawcy generować większą sprzedaż poprzez spersonalizowane , precyzyjnie targetowane reklamy. Łączy technologię, dane, naukę i wiedzę rozliczane w modelu koszt za kliknięcie (CPC), dostępne na telefonach, desktopach, portalach społecznościowych i przez wiadomości e-mail, zakupowane na głównych platformach RTB oraz bezpośrednich u 14000 wydawców.