Ekstrawaganckie, odważne, przykuwające uwagę – właśnie tak prezentują się najnowsze trendy okularowe na rok 2016. Większość z nich prawdopodobnie przetrwa jeszcze do czasu nadejścia sezonu jesienno-zimowego. Wśród nich można wyróżnić kilka głównych trendów, które wyznaczyli projektanci, jednak wszystkie z nich łączy jeden motyw przewodni – oddziaływanie.
Akcesoria grają pierwsze skrzypce i nadają mocnego akcentu tworzonym stylizacjom. Co ciekawe, okulary zestawia się na wybiegach nie z minimalistycznymi rzeczami, a z kontrastowymi. Jednym słowem – wychodzą one z cienia i zdobywają coraz śmielsze uznanie.
Kocie oczko
1 – Vivetta, 2 – Mango, 3 – Moschino
Cofnięcie do przeszłości jest często stosowanym zabiegiem przez projektantów. Przeszła moda lubi powroty i dlatego też w tym sezonie możemy zaobserwować inspirację latami 50. Przejawia się ona przede wszystkim projektami w stylu kocich oczu.
Fluorescencja i geometria
1 – GEPETTO, 2 – Chanel, 3 – Gucci
Jeszcze jednym odważnym krokiem, jaki postawili projektanci w kierunku retro, było posłużenie się różnokolorowymi szkłami. Razem z geometrycznymi formami, obok których często występują, tworzą mocną konkurencję dla innych akcesoriów.
1 – Marni, 2 – Prada, 3 – Kenzo
Aviatorki
1 – Mango, 2 – ROOKIE URBAN OUTDOOR, 3 – Stella McCartney
Moda na unisex wciąż króluje! Coraz częściej można spotkać się z brakiem podziału na płeć, a przy tym z naprzemiennym inspirowaniem się i podbieraniem sobie nawzajem elementów garderoby. Męskie aviatory znalazły już więc stałe miejsce w damskiej szafie.
Przeźrocze
1 i 2 – Gucci
W opozycji do kolorowych szkieł występują przeźroczyste. Często tego typu okulary są dość duże. Modę na nie spopularyzował dom mody Gucci.
Powrót do przeszłości
1 – Marni, 2 – Mango
Jeszcze jednym retro powrotem jest okrągły kształt okularów. Bardzo ,,zbliżoną” wersję do projektu Marniego stworzyła marka sieciówkowa Mango. Czyżby to tylko inspiracja…?
Rama
1 i 3 – Dolce & Gabbana, 2 – Gucci
To oprawki okularów przeciwsłonecznych mogą być ich cechą charakterystyczną, o czym przekonują nas topowi projektanci. Duże zdobienia są w cenie!
Autor: Wioletta Kuprowska