Najnowsza kolekcja marki Acephala Femme Maison nawiązuje do cyklu prac malarskich i rzeźbiarskich autorstwa Louise Bourgeois. Kolekcja stanowi grę ze stereotypowym wyobrażeniem „kobiety domowej”, co w dosłownym tłumaczeniu oznacza tytuł kolekcji.
Konstrukcja ubrań oparta została o formy różnego rodzaju fartuchów, podomek i szlafroków – ubiorów klasycznie przypisanych do przestrzeni domu. Acephala – adaptując te powszednie elementy odzieży, manipulując ich proporcjami, wykończeniami i sposobami użycia oraz wykonując je z luksusowych tkanin – ponownie rozmywa granicę pomiędzy tym co prywatne i publiczne.
Głównym motywem dekoracyjnym pojawiającym się w kolekcji jest falbana, zdobiąca bok sukienek lub zawieszona na podwiązkach poniżej dolnej krawędzi sukienek i płaszczy, wykonana z tkaniny zasadniczej lub kontrastującej do niej – jako niezależny byt.
Ikonografię kolekcji budują graficzne przedstawienia sprzętów domowych (takich jak pralka, suszarka czy odkurzacz) naniesionych na ubrania w formie aplikacji i wypukłych haftów. Motywy te pojawiają się także na stworzonych według specjalnego projektu skarpetkach. Zostaną też powtórzone jako nadruki na t-shirtach i podkoszulkach.
W kolekcji dominują japońskie i włoskie wełny dziewicze o różnych splotach: sztruksowym, garniturowym, flauszowym i jutowym. Pozostałe wykorzystane tkaniny to szlachetne wiskozy i jedwabie. Kolorystyka ograniczona została do miodowej żółci, marsali oraz czerni.
Kolekcja miała premierę w showroomie AVANT-PREMIERE podczas Mediolańskiego Tygodnia Mody.
Jesienią 2016 roku premierę będzie miał krótkometrażowy film modowy Femme Maison w reż. Wojciecha Tubaja z Julią Kijowską w roli głównej.
Zdjęcia: Gosia Turczyńska
Modelka: Karolina Słysz / D’VISION
Stylizacja włosów: JAGA HUPAŁO _born to create Makijaż: Iza Kućmierowska
Stylizacja: Marta Harner
—
Buty: A Détacher