noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Polki zmagnetyzują Dolinę Krzemową

REKLAMA
noSlotData

Praca absolwentek School of Form – Kamili Koźmińskiej i Magdy Kurowskiej – została przyjęta na najważniejszą konferencję poświęconą wszelkim aspektom interakcji człowiek-komputer „CHI 2016”. W sercu Doliny Krzemowej, w Kalifornii przedstawią instalację Magnetio, która dzięki wytwarzanemu polu elektromagnetycznemu reaguje na obecność człowieka.

CHI 2016 (ACM SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Systems) jest najważniejszą konferencją na temat interakcji człowieka z komputerem (human-computer interaction). Gromadzi specjalistów z wielu uczelni o światowej renomie, m.in. Carnegie Mellon, Harvard, Stanford, Oxford, Princeton, Instytut Maxa Plancka oraz wszystkich liczących się firm z branży IT, takich jak Facebook, NASA, Google, Microsoft, IBM, Intel, HP, Xerox, Nokia, Samsung czy Sony. Konferencja jest interdyscyplinarną platformą wymiany doświadczeń specjalistów z ponad sześćdziesięciu krajów, zajmujących się designem, zarządzaniem, inżynierią, user experience, sztuką, projektowaniem dla dzieci i służby zdrowia oraz zrównoważonym rozwojem. Temat przewodni spotkania, które odbędzie się w dniach 7–12 maja 2016 roku w San Jose, w Kalifornii jest: CHI4Good.

Instalacja Magnetio, którą zaprezentują Polki, składa się z metalowych kulek, które początkowo tworzą płaską taflę. Jednak wyczuwając obecność człowieka wchodzą z nim w interakcję. Stają się masą, z której można „lepić przestrzenne formy”. Dzieje się tak, dzięki wytwarzanemu polu elektromagnetycznemu. Im więcej osób znajduje się w pobliżu, tym bardziej „lepka” staje się masa i tym ciekawsze formy można uzyskać. Stworzone dzieło rozpada się, ponownie zamieniając w płaską taflę, gdy twórcy odejdą od obiektu.

Projekt powstał w wyniku eksperymentowania z estetyką interakcji – wyjaśnia Wiesław Bartkowski, opiekun projektu Magnetio. Podczas zajęć postawiliśmy studentom zadanie, by osiągnąć efekt, w którym nie tylko sam obiekt jest estetyczny, ale estetyczne jest też to, co się dzieje w interakcji pomiędzy obiektem a odbiorcą. Jak mawiał Steve Jobs: nie tylko ma być piękny, ale ma też pięknie działać – dodaje.

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES