Malejące zainteresowanie Pradą na rynku chińskim i najniższe zyski marki od pięciu lat, o których pisaliśmy tutaj, zmusiły dom mody do znalezienia rozwiązań mogących uratować sytuację firmy.
Na poniedziałkowej konferencji w Nowym Jorku Stefano Cantino, dyrektor marki ds. strategii i marketingu, przedstawił koncepcje mające pomóc Pradzie zwiększyć zyski. Wśród pomysłów, po analizie wniosków z profesjonalnych raportów, znalazło się m.in. podwojenie wydajności biznesu w sieci oraz wprowadzenie torebek w niższych, bardziej dostępnych cenach.
Rynek marek luksusowych przeżywa ostatnio nie najlepszy czas, jednak Prada doświadcza tego wyjątkowo dotkliwie. Najbliższe miesiące będą dla domu mody kluczowe, jeśli chodzi o wdrażanie nowej strategii. Czy koncepcje się sprawdzą okaże się pewnie w ciągu najbliższego roku.
Autor: Kasia Michalik