Najniższe zyski Prady od pięciu lat

Kryzys na rynku marek luksusowych trwa. Prada odnotowała właśnie najniższe dochody od pięciu lat.

Wpływy marki spadły o ponad jedną czwartą, mijając się z prognozami specjalistów. Taka sytuacja ma zresztą miejsce nie po raz pierwszy – dochody domu mody nie pokrywały się z szacunkami analityków w jedenastu (z dwunastu) ostatnich kwartałów. Niemały wpływ na te wyniki ma stale malejące zainteresowanie marką w Azji, będącej do tej pory największym rynkiem Prady.

Tendencja spadkowa na Wschodzie, ataki terrorystyczne w Europie i silnie stojący dolar to przesłanki składające się na kryzys panujący we włoskim domu mody. Czy uda się go zwalczyć? To wyzwanie stoi przed dyrektorem generalnym – Patrizio Bertellim, którego bez wątpienia czeka wyjątkowo stresujący i pracowity rok.

Autor: Kasia Michalik

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Newsletter

FASHION BIZNES