Mężczyźni pochodzą z Marsa, a kobiety z Venus, przynajmniej tak brzmi słynne powiedzenie. A jak jest w handlu? W badaniu opublikowanym przez serwis Allegro dowiedziono, że kobiety spędzają o wiele więcej czasu na zakupach w sieci, niż ich przeciwna płeć. Nic bardziej zaskakującego. Co jednak dziwne to to, że panie coraz częściej przenikają do męskiego świata. W jaki sposób? Dowiecie się z raportu Gender Factor. Męskie branże w kobiecych rękach. Streszczenie znajdziecie poniżej.
Czym interesują się kobiety?
- 48% podróżami
- 41% gotowaniem
- 34% zdrowym stylem życia
- 25% pań interesuje się tematami związanymi z oszczędzaniem i inwestowaniem
- 20% nowymi technologiami
- Najczęściej śledzone marki przez kobiety to z kolei marki odzieżowe i kosmetyczne
Co najczęściej kupują kobiety?
- Gospodarstwo domowe (codzienne zakupy)
- Kosmetyki
- Ubrania
- Zakupy zdrowotne (leki, suplementy diety)
Kobiety wydają więcej na swoją edukację niż panowie (np. kursy). Częściej kupują biżuterię, produkty dla dzieci oraz przedmioty do wystroju i wyposażenia domu.
Warto zauważyć przy tym, że branże uznawane zwyczajowo za typowo męskie, jak na przykład branża motoryzacyjna, coraz bardziej otwierają się na kobiety.
- elektronika/RTV/AGD kupuje 41% mężczyzn, ale i 25% kobiet (w tym 32% kobiet w wieku 25–34 lata)
- alkohole kupuje 34% mężczyzn i 22% kobiet (29% młodych pań w wieku 25–34 lata)
- moda kupuje 60% kobiet i 28% mężczyzn (34% panów w wieku 25–34 lata)
- gry i rozrywka kupuje już prawie taka sama liczba kobiet, jak mężczyzn (19% panów i 16% pań)
Hehe jak zadanie i do tego takie które trzeba szybko i bezproblemowo wykonać dlatego mój kupuje na arena.pl bo tam nie ma oszustów.