W tym tygodniu na dobre Internet zalała fala walentynkowej miłości (czytaj: sprzedaży). Uczucia mają już coraz mniej wspólnego z tym świętem. To kolejna komercyjna okazja do zaprezentowania klientowi produktu, który po prostu musimy mieć. Kolacje w restauracjach, bukiety kwiatów, pudełka czekoladek i produkty sumują się w miliardy wydanych na całym świecie dolarów.
A co słychać w świecie mody?
Cindy Crawford odchodzi na emeryturę?
Cindy Crawford po raz kolejny ogłosiła światu, że przechodzi na emeryturę. Po czym z jej Instagrama dowiadujemy się, że mówi to swoim córkom regularnie co roku. W końcu nowe zlecenia i kontrakty kuszą ogromnymi pieniędzmi.
.
Cena akcji RL mocno w dół
Ralph Lauren obniża prognozy sprzedażowe. Mocny dolar skutkuje mniejszym popytem na produkty marki, co zmusiło zarząd spółki do zmniejszenia wzrostu sprzedaży do 1% (z oczekiwanych 3-5%) w tym roku. W rezultacie, w czwartek, 4 lutego akcje spółki straciły na wartości aż 22% i spadły do $89,95 za akcję. Firma również spodziewa się jeszcze słabszych wyników w 2017, a wahania walut będą skutkowały stratami $90 milionów.
Nowa, długo wyczekiwana okładka “Playboya”
Po tym jak kultowy już magazyn ogłosił zaprzestanie publikacji nagich zdjęć kobiet, niejeden zastanawiał się nad przyszłością gazety. W końcu to część DNA “Playboya”. Najnowsza okładka to seksapil na miarę dzisiejszych czasów, czyli kadr ze Snapchata. Nie ulega wątpliwości, że “Playboy” mocnym akcentem wkracza do świata digitalu i puszcza oko do młodszych odbiorców, którzy żyją w sieci.
Barbie nabiera kobiecych kształtów
Zyski firmy Mattel, właściciela Barbie, w ostatnich latach spadły o 20%. Wizerunek lalek tracił na wartości już od dawna, w końcu lalka dawno przestała odzwierciedlać sylwetkę kobiety XXI wieku. Badania przeprowadzone na małych dziewczynkach potwierdziły negatywny wpływ wyglądu plastikowych lalek na ich podświadomość. Mattel zareagował na potrzeby klientek i wprowadził do sprzedaży lalki o różnej wadze, kształcie sylwetek i kolorze skóry.
To ostatnia kolekcja Stefano Pilati dla Zegny!
Stefano Pilati, jeden z najbardziej znanych projektantów mody na świecie, dostał nową pracę – w Ermenegildo Zegna Group. Od stycznia obejmie tam aż dwa stanowiska: w męskiej marce Ermenegildo Zegna i damskiej Agnona. Znawcy rynku przewidują, że Włosi zatrudnili go dlatego, że szykują się do walki z francuskimi gigantami luksusowej mody: PPR i LVMH.
Marcowy “Vogue” UK pobił rekordy sprzedaży
Rekordowy nakład brytyjskiego “Vogue’a” rozszedł się jak świeże bułeczki. Jak donosi portal Luxury Daily, to najlepszy wynik od 100 lat. W marcowej, najważniejszej angielskiej edycji, znajdziemy 27 stron reklamowych więcej niż w roku ubiegłym. Wśród nich są marki, które nigdy wcześniej nie publikowały kampanii w tym okresie: Apple Watch, Marni czy Marc Jacobs Beauty.
Zapraszamy do działu Prasówka po więcej informacji z aktualnych wydarzeń.
Autor: Urszula Wiszowata