noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Narzędzia do monitoringu mediów, które powinien znać każdy PR-owiec i nie tylko

REKLAMA
noSlotData

W życiu każdego przedsiębiorcy, marketingowca i PR-owca, przychodzi taki moment, w którym musi odpowiedzieć sobie na pytania: Kim są moi klienci? Jak zachowują się w sieci? I w końcu: jak działa moja konkurencja? Odkąd na rynku pojawiło się mnóstwo narzędzi ułatwiających odpowiedzi na te i inne pytania związane z analizą rynku, dotarcie do grupy docelowej i zrozumienie jej, stało się o wiele prostsze.

Przedstawiamy zestawienie najprzydatniejszych narzędzi monitorujących media, które są nie tylko banalne w obsłudze, ale i skuteczne. Zobaczcie sami.

Brand24 

To chyba jedno z najpopularniejszych i najczęściej stosowanych narzędzi do monitoringu mediów. Siłą Brand24 jest nie tylko jego funkcjonalność, ale i prostota użytkowania. Analiza konkurencji, branży, wybranych fraz i reakcji użytkowników na konkretne zjawiska, to dla każdego PR-owca skarbnica wiedzy, konieczna do efektywnego wykonywania swojej pracy. Sam fakt, że Brand24 współpracuje już m.in. z Pierwszą Damą Stanów Zjednoczonych, Michelle Obamą, powinien poświadczyć o istocie tego narzędzia, nie wspominając o takich firmach jak IKEA, Vichy, H&M czy AirFrance.

https://www.youtube.com/watch?v=MX5zGQVYrhs

SentiOne 

Natychmiastowe wyniki aż do pięciu lat wstecz, to tylko jedna z wielu funkcji oferowanych przez to narzędzie. Oprócz identyfikacji liderów opinii o marce i wsparcia sprzedaży, SentiOne pomoże również wykryć kryzysy w mediach społecznościowych. Bez wątpienia jest to kolejne narzędzie PR-owca, z którym powinien być „za pan brat”.

Monitori

To kolejne narzędzie z serii „dowiedz się wszystkiego, co o Tobie piszą w sieci” , ale i nie tylko. Podobnie, jak w przypadku Brand24 oraz SentiOne, Monitori pozwala na obserwację konkurencji, ochronę wizerunku, a także pozyskanie klientów. Dzięki zdobyciu podstawowych informacji i możliwości ich zarządzania, budowanie PR-u marki staje się o wiele łatwiejsze, a Internet staje się kopalnią przydatnej wiedzy.

NewsPoint

To narzędzie zapewnia kompleksowy monitoring prasy tradycyjnej, a także radia oraz telewizji. Co więcej, analizować można nie tylko polskie media, ale także zagraniczne. Oczywiście NewsPoint pozwala również na monitoring mediów oraz analizę otrzymanych wyników. Jedną z niespotykanych dotąd funkcji w tego typu narzędziach jest możliwość szkolenia z zakresu komunikacji mediowej.

Google Alerts

Poczciwe Google Alerts to świetne narzędzie wykorzystywane do monitoringu mediów społecznościowych. Dzięki odpowiednio dobranym słowom kluczowym, Google Alerts może stać się jednym z najskuteczniejszych wyborów każdego zainteresowanego. Analiza konkurencji, nazwy marek, znaków towarowych czy nawet imion i nazwisk poszczególnych osób, np. w firmie, skutkuje utworzeniem raportu i analizy. Korzystający z tego narzędzia użytkownik może również zarządzać swoimi alertami, które uprzednio stworzył. Alternatywą dla googlowskiej opcji może być Talkwalker Alerts(https://www.talkwalker.com/alerts ), które z kolei świetnie uzupełniane jest narzędziem Curulate.

Curulate 

Nie ma absolutnie żadnych wątpliwości, że coraz popularniejszą formą przekazu jest content wizualny. Musi się on wyróżniać, inspirować, zachęcać do udostępnień, zwłaszcza na takich platformach jak Pinterest, Tumblr czy Instagram. Curulate, to aplikacja potrafiąca przewidzieć popularność Waszych postów. Tak, jest to absolutna prawda. Oprócz tego, korzystający z narzędzia użytkownicy, mogą przejrzeć sekcję case study, a także inspirujące infografiki, będące świetnym przykładem, że nawet największe firmy korzystają z takich usług. Warto wspomnieć, że usługom Curulate zaufały już takie marki jak: Rebecca Minkoff, Mary Kay, Pottery Barn, Nasty Gal czy Revolve.

https://www.youtube.com/watch?v=X8iVa5gq2lI

HootSuite 

Zarządzanie kilkoma kontami społecznościowym w jednym miejscu? Prowadząc działania komunikacyjne dla jednego klienta takie rozwiązanie to wybawienie, nie mówiąc o PR-owcach dbających o wizerunek kilku czy kilkunastu marek i osób. Co ważne to fakt, że z HootSuite można również korzystać za darmo, a jedną z oferowanych przez narzędzie funkcji jest monitorowanie miejsc, w których szukaliśmy informacji lub o których wspominaliśmy w mediach społecznościowych, dzięki temu zarządzanie komunikacją zostaje bardzo mocno ułatwione.

Jakie narzędzie będzie najlepsze? Cóż, biorąc pod uwagę fakt, że wiele z nich oferuje podobne usługi, warto wypróbować każde z nich i dopasować do swoich potrzeb. Tylko tą drogą każdy z Was dojdzie do tego, które narzędzie będzie dla niego odpowiednie. Ja korzystam z kilku naraz i zawsze “wyciągam” interesujące dane.

Autor: Joanna Dederko

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

1 thought on “Narzędzia do monitoringu mediów, które powinien znać każdy PR-owiec i nie tylko”

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES