Święta, święta, święta… pozostało już tylko 11 dni do zrobienia zakupów, zapakowania prezentów, upieczenia pierników. Sprzedawcy liczą zyski, gwiazdy biorą udział w wielu akcjach charytatywnych, a my opróżniamy portfele w zaskakującym tempie. Najmniej optymistyczna jest warszawska GPW. Polski indeks od tygodni jest na czerwonym, a atmosfera polityczna w kraju wcale nie wskazuje na poprawę sytuacji. Oto nasze podsumowanie tygodnia.
POKAZ TOMAOTOMO
Projekty z kolekcji Tomaotomo na sezon wiosna-lato 2016 są minimalistyczne i widać w nich rękę twórcy nowoczesnego. Dlatego właśnie strojne i niezwykle eleganckie sukienki, które zdominowały wybieg czy inne kreacje w większości przypadków nadają się nie tylko na wielkie wyjście. Projektant przyznał, że praca nad kolekcją była pełna niezwykłych chwil, nowych inspiracji i zaskakujących odkryć. Obejrzyj kolekcję TUTAJ.
RAPORT KPMG o rynku dóbr luksusowych w Polsce
Motywem przewodnim szóstej edycji są polskie marki premium i luksusowe. Z raportu wynika, że polskie marki rozwijają się i odnoszą sukcesy, zarówno w kraju, jak i na rynkach międzynarodowych. Wartość rynkowa wzrosła o 13% w porównaniu do roku biegłego. Polacy, zwracają coraz większą uwagę na kraj pochodzenia produktów, wielu z nas twierdzi, że oznaczenie „Made in Poland” zachęca do zakupu. Szczegóły raportu w poniedziałek.
VALENTINO OBDAROWUJE RZYM CHOINKĄ
W piątkowy wieczór Piazza Mignanelli rozbłysła tysiącami światełek zapalonych przez dom mody Valentino. Wydarzenie zainaugurowali dyrektorzy kreatywni marki Maria Grazia Chiuri i Pierpaolo Piccioli wraz z prezesem firmy Stefano Sassi.
Wydarzenie uświetniła premiera najnowszej 400-stronicowej książki “Valentino: Mirabilia Romae“. Drzewko można podziwiać w Rzymie do Wigilii.
JONATHAN SAUNDERS ZAMYKA WŁASNĄ MARKĘ
Jak donoszą zagraniczne media, brytyjski projektant mody Jonathan Saunders zrezygnował z kierowania własną markę, założoną w 2003 roku, z powodów personalnych.
Designer pozostaje najbardziej charakterystyczną osobistością londyńskiej sceny modowej, znaną z innowacyjnego krawiectwa.
KITSON ZAMYKA WSZYSTKIE BUTIKI
Według informacji podanych przez LA Times, kalifornijska marka zamyka siedemnaście sklepów i kończy swoją działalność. Kitson miał problemy już od dawna. Syndyk upadłościowy jeszcze sugeruje sprzedanie marki innej firnie, ale jej dług i brak perspektyw na przyszłość nie wróży sukcesu w tych działaniach. Przypomnijmy, że Kitson był jedną z ulubionych marek, takich gwiazd jak Lindsay Lohan, Paris Hilton czy rodziny Kardashian.
Autor: Urszula Wiszowata