noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Optymistycznie w przyszłość. Raport finansowy mijającego tygodnia

REKLAMA
noSlotData

Po burzy zawsze wychodzi słońce. Podobnie jest na giełdzie papierów wartościowych. Po kilku trudnych tygodniach w końcu możemy wziąć głęboki oddech i dać się ponieść optymizmowi inwestorów.

EUROPA

Większość europejskich indeksów odważnie patrzy w przyszłość. Jedynie londyński FTSE 100 zamknął się wczoraj na poziomie -0,1% i 6,328.06, pozostałe giełdy zachowywały się następująco:

  • FTSE MIB Mediolan +0.6% 22,143.06 pp.
  • DAX Frankfurt +0.2% 9,992.78
  • CAC 40 Paryż +0.1% 4,671.39

Euro idzie do góry i aktualnie jest na poziomie 4,22 zł. Dolar z kolei spada: 4,71 zł.

Niestety spółki sektora obuwniczo-odzieżowego odnotowywały spadki. Najwięksi stratni to grupa Marks & Spencer Group: -1.1% (4.94 funtów); Next: -1.6% (76.00 funtów); Ted Baker: -1.1% (31.65 funtów).

Na “zielonym” znalazły się Safilo Group: +2.9%(11.73 euro); Moncler: +1.9% (15.99 euro); Hugo Boss: +1.4% (106.19 euro); Yoox Net-a-Porter Group: najnowsza spółka na giełdzie w Mediolanie zamknęła dzień na plusie 1.8% (30.42 euro).

POLSKA

Pozytywny nastrój światowych giełd udzielił się również polskim inwestorom. Cały tydzień WIG20 napawał optymizmem, jedynie LPP zawiodło słabymi wynikami z września.

Gielda

LPP_logoLPP
Pomimo tego, że powierzchnia handlowa butików LPP powiększyła się o 16%, to przychody właściciela m.in. Reserved, Mohito i Cropp spadły o 3%. Jeśli jednak spojrzymy na dotychczasowe wyniki spółki w skali całego roku, to wartość przychodów nadal jest na plusie 5%.
Słabsze wyniki spółki mogą być rezultatem zmiany strategii firmy. LPP powoli wycofuje się z rynku rosyjskiego i ukraińskiego, a stawia na ekspansję między innymi w Niemczech i na Bliskim Wschodzie.
Akcje giganta z Gdańska od października ubiegłego roku spadły o 25%.
CCC_logoCCC

Lepiej we wrześniu wypadła spółka CCC. Przychody we wrześniu wzrosły o 11,2%. W skali roku firma konsekwentnie wypracowuje przychód, który od stycznia do końca września wyniósł +15,8%.

CCC, podobnie jak LPP, nie zachwycili wynikami sprzedaży w sierpniu. Jest to spowodowane bardzo ciepłą pogodą, która skutecznie odstraszyła klientów od galerii handlowych. W tym roku akcje CCC zyskały 25%.

Autor: Urszula Wiszowata

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Tagi
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES