LPP kontynuuje dynamiczną ekspansję marki Sinsay. W ciągu jednego dnia sieć otworzyła aż dziesięć nowych salonów stacjonarnych w Europie. Do 2027 roku spółka planuje podwoić przychody do 40 mld złotych oraz rozbudować sieć do około 6 000 sklepów Sinsay.
Nowa strategia LPP zakłada, że Sinsay wygeneruje 75 proc. obrotów Grupy w ciągu trzech lat. Firma rozwija model „Design&Value” – modne, dobrze zaprojektowane produkty i sklepy blisko klienta, w atrakcyjnych cenach. Dzięki wciąż niskiej konkurencji LPP zamierza dotrzeć z Sinsay do 300 mln konsumentów na 27 rynkach.
Ekspansja sieci: 6000 sklepów do 2027 roku
Tylko 22 maja marka otworzyła 10 nowych salonów w ośmiu krajach — od Grecji po Kazachstan — dodając ponad 7000 m² powierzchni handlowej. Łącznie LPP zabezpieczyło już 1100 nowych lokalizacji, a plan zakłada wzrost sieci Sinsay do ok. 6000 sklepów i całej Grupy do 7500 placówek w 2027 r.
Sinsay stawia na omnichannel
Sinsay dysponuje jedną z najsilniejszych platform omnichannelowych w Europie Środkowej. Użytkownicy korzystają z popularnej aplikacji mobilnej i programu lojalnościowego, a Grupa planuje podwoić sprzedaż online do 10 mld zł. Spójna integracja kanałów ma zwiększyć konwersję i umocnić pozycję marki w segmencie value fashion.
Rekordowe wyniki 2024 i ambitne cele finansowe
Rok 2024 LPP zakończyło z przychodami ponad 20 mld zł (+20 proc. r/r w walutach stałych). Nakłady inwestycyjne przekroczyły 1,8 mld zł, z czego największą część pochłonęła rozbudowa sieci (+660 nowych sklepów). Do 2027 r. spółka celuje w 40 mld zł przychodu, podwajając skalę biznesu.
Debiut w Albanii i dalsza ekspansja na Bałkanach
Kwiecień przyniósł pierwsze salony Sinsay w Albanii (Durres i Tirana). Do końca roku planowanych jest ponad 10 lokalizacji w kraju oraz start sprzedaży online. Balkan Peninsula pozostaje jednym z filarów ekspansji — oprócz Albanii, marka rośnie m.in. w Chorwacji, Bośni i Hercegowinie oraz Grecji.
Przeczytaj również: Inditex chce rozwijać “młodszą siostrę Zary”. W planach podbój Europy