Chiara Ferragni kiedyś była najpopularniejszą influencerką na świecie, a dziś zmaga się z kryzysem wizerunkowym. Założyciela kultowego bloga „The Blonde Salad” zamieniła swoje miejsce w sieci w luksusowy biznes, a sama stała się milionerką. Marki włoskiej influencerki należą do firmy Fenice Srl, która jeszcze do niedawna pozostawała w rękach trzech udziałowców. W tym tygodniu Ferragni oficjalnie przejęła kontrolę nad spółką.
99% udziałów w rękach influencerki
Chiara Ferragni poinformowała o przejęciu większości udziałów w Fenice Srl na swoim Instagramie. Influencerka opublikowała zdjęcie wiadomości z gratulacjami:
„Gratulacje Chiara! Informuję, że od tej chwili kontrolujesz 99% firmy, do której należy Twoja marka”.
Mowa o Fenice Srl – spółce, w której jeszcze do niedawna Chiara miała zaledwie 32,5% udziałów. Pozostałe posiadali:
- Pasquale Morgese (27,5%),
- Paolo Barletta (40%).
Aktualnie 99% udziałów należy do Chiary Ferragni. Według portalu Open 1% zatrzymał Pasquale Morgese, aby zachować swoje prawa udziałowca. To kolejne wielkie zmiany w imperium włoskiej influencerki, które aktualnie przechodzi restrukturyzację po licznych kryzysach.
Dowiedz się więcej: 10 milionów straty w spółce Ferragni
„To po raz pierwszy wolność”
Chiara Ferragni zwróciła się również do swoich obserwatorów. Oprócz zdjęcia z gratulacjami dodała też krótkie oświadczenie, w którym tłumaczy, co znaczy dla niej przejęcie niemalże całkowitej kontroli nad Fenice Srl, a co za tym idzie – swoją marką.
„Po raz pierwszy zostałam większościowym udziałowcem marki Chiara Ferragni. To nie jest tylko kwestia kwot lub procentów: to początek. Ta decyzja jest konkretnym krokiem. To wybór, aby odzyskać moją historię, bez delegowania, bez udawania, że wszystko jest w porządku, gdy tak nie jest. To przejęcie ciężaru i piękna przewodzenia, decydowania, zmieniania. To po raz pierwszy wolność”
– napisała włoska przedsiębiorczyni.
Jednocześnie Ferragni zapowiada, że spróbuje zbudować coś nowego, dodając, że jej rzeczywistość jest „pełna wzlotów i upadków, niedoskonała”. Przejęcie większości udziałów w spółce ma być symbolicznym zamknięciem pewnego rozdziału w życiu Włoszki.
Może Cię zainteresować: Chiara Ferragni straciła pracę!
Chiara Ferragni w centrum skandalu
Podczas gdy dawniej chciały z nią współpracować wszystkie luksusowe marki, dziś Chiara Ferragni kojarzy się raczej ze skandalami. Mowa między innymi o kontrowersjach związanych z reklamą artykułów świątecznych, którą wprowadziła w błąd swoich obserwatorów. Co ciekawe, dotyczyło to dwóch różnych okazji i produktów – ciast Pandoro i wielkanocnych jajek we współpracy z Cerealitalia. Po interwencji AGCM i śledztwie Ferragni została oficjalnie oskarżona i grozi jej nawet do 5 lat więzienia. Proces ruszy we wrześniu 2025.
Zdjęcie główne: Instagram @chiaraferragni