Kurczy się lista polskich marek modowych. Tym razem zakończenie działalności ogłosiło Nalu Bodywear – firma specjalizująca się w produkcji odzieży damskiej z naturalnych materiałów. O swojej decyzji poinformowała klientki za pośrednictwem mediów społecznościowych.
„To pożegnanie”
17 kwietnia 2025 r. na Instagramie polskiej marki Nalu Bodywear pojawił się niepokojący wpis opatrzony grafiką z napisem: „To nie jest zwykły post. To pożegnanie”. Tym samym firma oficjalnie poinformowała o zakończeniu swojej działalności, oddając hołd kultowym projektom pokochanym przez klientki. Wśród nich znalazły się retro sukienki i bluzki czy najwygodniejsze spodnie.
„Choć niełatwo to napisać, chcemy podzielić się z Wami ważną wiadomością: Nalu Bodywear kończy swoją działalność. Od 2017 roku tworzyłyśmy ubrania inspirowane stylem retro, z myślą o wygodzie, estetyce i jakości. Dziękujemy za każde zamówienie, wiadomość, zdjęcie i za to, że byłyście częścią tej historii ❤️”
– napisał zespół Nalu w mediach społecznościowych.
Ruszyła wyprzedaż likwidacyjna
„Nie będzie już nowej kolekcji. Ale możecie zabrać kawałek Nalu ze sobą. Zanim zamkniemy ten rozdział na zawsze, oddajemy Wam ostatnie sztuki naszych ubrań. Z rabatem 70%”
– poinformowała marka w swoim oświadczeniu.
Po wejściu na stronę Nalu użytkowników wita czerwony baner informujący o likwidacji marki i zachęcający do zakupów. To jednak nie wszystko, co marka przygotowała dla swoich lojalnych klientek.
Oprócz tego zespół postanowił w ramach pożegnania spełnić modowe marzenia niektórych z nich.
„Jeśli marzyłyście o konkretnej rzeczy, a nie widzicie jej już w sklepie, to napiszcie w komentarzu nazwę modelu, a my damy Wam znać. Mamy jeszcze kilka sztuk w naszym biurze – być może ta wymarzona wciąż na Was czeka! To była piękna historia!”
O marce Nalu Bodywear
Markę Nalu Bodywear założyła w 2017 roku Ola Hanuszewicz. Jak zdradziła w wywiadzie dla magazynu internetowego Milk & Sun:
„Nalu powstało w odpowiedzi na moment przejściowy, gdy musiałam zacząć na siebie zarabiać i oficjalnie »stać się dorosłą«. Będąc osobą wolnościową, która nie przykładała dużej wagi do studiów i kariery zawodowej, zastanawiałam się, co mogę zrobić ze swoim życiem. […] Nie myślałam wtedy o tym jako o biznesie na życie. Wszystko się rozwinęło, gdy sama stałam się poważniejszą osobą”.
Jako pierwsze w ofercie pojawiły się romantyczne sukienki. W kolejnych latach do asortymentu dołączały kolejne kategorie produktów: dresy, bluzki, spódnice, spodnie, kombinezony, koszule, body czy apaszki. W 2023 r. Nalu Bodywear przeszła pod skrzydła rodzinnej firmy Paterns sp. z o.o.
Marka stawiała na lokalną produkcję – wszystkie kolekcje Nalu powstawały w polskich szwalniach i dziewiarniach. Co więcej, firma łączyła również modę z ekologią. W tym celu używała między innymi biodegradowalnych opakowań i całkowicie zrezygnowała z plastiku. Oprócz tego szyła ubrania i akcesoria wyłącznie z naturalnych tkanin, unikając nadprodukcji. Jeśli któryś model cieszył się dużym zainteresowaniem – był na bieżąco doszywany.
Więcej o marce przeczytasz w tym artykule.
Zdjęcie główne: Instagram @nalu.bodywear