To już oficjalne: Adidas sprzedał ostatnią parę butów Yeezy, wyprodukowanych we współpracy z Kanyem Westem. Niegdyś lukratywne partnerstwo zamieniło się w problem. Głównym powodem były liczne kontrowersje wokół artysty.
To koniec. Pustki na stronie internetowej
Agencja Reutera poinformowała w 5 marca, że Adidas sprzedał ostatnią parę sneakersów Yeezy. Potwierdził to również dyrektor finansowy niemieckiego giganta, Harm Ohlmeyer, w trakcie konferencji prasowej. Co ciekawe, transakcja miała miejsce pod koniec 2024 roku. Jest ona oficjalnym zakończeniem ważnego etapu w historii marki, który – chociaż przyniósł jej ogromne zyski – był pełen kontrowersji. Jak wynika z oświadczenia, Adidas nie planuje kontynuować produkcji rzeczy z metką Yeezy.
„Nie mamy już ani jednego buta Yeezy, wszystkie sprzedaliśmy i ten epizod mamy już za sobą”
– podsumował Harm Ohlmeyer.
Pomimo burzliwej współpracy sneakersy Yeezy zapewniły niemieckiemu przedsiębiorstwu zyski rzędu 200 milionów euro w samym 2024. W 2023 wartość ta wyniosła 100 milionów więcej. Mimo to marka jest zadowolona z wyników finansowych, które osiągnęła w zeszłym roku. Zgodnie z prognozami w ciągu nadchodzących miesięcy sprzedaż ma wzrosnąć o 10%. To o 2% mniej, niż przewidywano w 2024. Powodem jest właśnie koniec historii Yeezy.
Przeczytaj też: Jeszcze w styczniu Kanye West atakował markę Adidas
Koniec współpracy z Westem. Yeezy zostało w rękach Adidasa
Chociaż ostatnia para Yeezy znalazła nowego właściciela dopiero kilka miesięcy temu, to marka Adidas oficjalnie zakończyła współpracę z raperem już w październiku 2022 roku. Zerwanie kontraktu odbyło się ze skutkiem natychmiastowym i było efektem skandalicznych wypowiedzi Kanyego Westa na temat mniejszości narodowych.
W wyniku zerwania umowy niemiecka firma musiała stawić czoła wielu problemom. To między innymi nagłe zatrzymanie produkcji butów Yeezy, które mogło zakończyć się miliardowymi stratami. Do tego w magazynach przedsiębiorstwa czekał inny towar będący efektem współpracy z kontrowersyjnym raperem Ye. W mediach spekulowano w o zniszczeniu pozostałych butów. Ostatecznie marka postanowiła wyprzedać produkty, przekazując aż 260 milionów euro organizacjom walczącym z antysemityzmem.
Może Cię zainteresować: To nie koniec zmian dla niemieckiego giganta. Adidas wypuścił luksusową kolekcję
Zdjęcie główne: Unsplash