noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Helly Hansen – właściciel się zmienił. Zdjęcie przedstawia kobietę stojącą na ulicy i rozmawiającą przez telefon. Kobieta ma kręcone włosy i okulary przeciwsłoneczne. Ma na sobie granatową kurtkę pikwowaną i jeansowy total look.

900 milionów dolarów za markę! Norweski brand zmienia właściciela

REKLAMA
noSlotData

W zeszłym tygodniu świat mody obiegła sensacyjna wiadomość. Kontoor Brands przejmuje markę Helly Hansen. Wrażenie robi cena, którą firma zapłaciła za kolejny brand w swoim portfolio. Transakcja kosztowała ją około 900 milionów dolarów.

Legendarna marka trafia w ręce giganta

Kontoor Brands jest już właścicielem dwóch kultowych marek z jeansami – Wrangler i Lee. Oprócz nich kieruje Rock & Republic, a także ma sieć sklepów fabrycznych VF Outlet. Teraz do tego grona dołączyła legendarna norweska marka outdoorowa. Helly Hansen, jeszcze do niedawna należąca do Canadian Tire Corporation, kosztowała Kontoor Brands zawrotne 900 milionów dolarów. Transakcja ma zostać sfinalizowana w drugim kwartale tego roku.

Może Cię też zainteresować: Steve Madden zapłacił 360 milionów dolarów za brytyjską markę

Ambitne plany nowego właściciela

Chociaż transakcja jeszcze nie została oficjalnie sfinalizowana, to nowy właściciel ma już ambitne plany. Kontoor Brands przewiduje, że nowa marka zapewni mu w samym 2025 roku przychody na poziomie 680 milionów dolarów oraz 80 milionów skorygowanego zysku EBITDA. 

Przejęcie norweskiej marki outdoorowej skomentował Joe Alkire, dyrektor finansowy, Kontoor Brands:

„To przejęcie przyspieszy nasz rozwój i zwiększy potencjał zysków, jednocześnie wzmacniając nasz już silny profil przepływów pieniężnych”.

O marce Helly Hansen

Popularna marka powstała w 1877 roku w Norwegii. Założył ją kapitan Helly Juan Hansen razem ze swoją żoną Maren Margarethe. Początkowo firma skupiała się na produkcji odzieży żeglarskiej, mającej poradzić sobie z wymagającymi warunkami panującymi w Skandynawii. Marka sprzedawała między innymi ubrania wodoodporne, produkowane z autorskiego materiału – nasączonego olejem lnianym płótna bawełnianego. To właśnie to połączenie gwarantowało skuteczną ochronę i elastyczność, którym projekty Helly Hansen zawdzięczały swoją popularność.

W późniejszych latach asortyment powiększał się o odzież outdoorową. Pojawił się w nim polar Fiberpile, który był efektem współpracy z Norwegian Fiber Pile Inc, termoaktywna bielizna z innowacyjnego materiału LIFA® czy wreszcie obuwie. Buty trafiły na rynek dopiero w 2004 roku. W trakcie tak długiej działalności Marka Helly Hansen wielokrotnie zmieniała właścicieli – trafiła w ręce Orkli, Altor czy Ontario Teachers’ Pension Plan. Teraz będzie działać pod kierownictwem Kontoor Brands.

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES