Rynek odzieży używanej z roku na rok notuje coraz większe zyski. Duży wpływ na popularność rzeczy z drugiej ręki w Polsce ma Vinted – litewska platforma, która niedawno wystartowała z Re-invinted. To nie tylko kopalnia wiedzy na temat trendów konsumenckich, ale także możliwość odkrycia second-handowej osobowości. O czym mowa?
Re-invinted i Vin-sighty – wejdź do świata z drugiej ręki
Re-invinted to miejsce, w którym pojawiły się niepublikowane wcześniej dane na temat zachowań użytkowników Vinted i trendów zakupowych z drugiej ręki. Wśród nich zostały udostępnione zarówno statystyki z Polski, jak i zagranicznej społeczności. Jak można przeczytać na stronie, Vin-sighty powstały na bazie danych zbieranych od 1 grudnia 2023 do 1 grudnia 2024 roku. Oto najciekawsze z nich:
- kurtka skórzana, która cieszyła się największym zainteresowaniem, to sznurowany model Plein Sud 2002 w kolorze brązowym;
- 13% użytkowników Vinted kupiło wyłącznie białe albo czarne rzeczy;
- 3 marki z największą ilością wielbicieli to: Tommy Hilfiger, Ralph Lauren i adidas;
- minimum 5 polubionych modeli – tyle zajęło ponad 7 milionom użytkownikom znalezienie idealnego płaszcza;
- najczęściej wyszukiwane hasła to: bezrękawnik, panterka, Y2K i bikini;
- za kultowe jeansy Levi’s 501 trzeba było zapłacić średnio 114 zł;
- damskie kalosze to najczęściej sprzedawany przedmiot za maksymalnie 20 zł;
- zwierzęce printy zdominowały katalog Vinted – na platformie pojawiło się ponad milion ubrań w panterkę;
- 3,8 miliona użytkowników kupiło wyłącznie czarne przedmioty.
32 second-handowe osobowości według Vinted
Vinted nie ograniczyło się wyłącznie do podzielenia się danymi na temat sprzedaży używanych rzeczy. Platforma poszła o krok dalej i udostępniła na stronie internetowej Re-invinted specjalny quiz, dzięki któremu można poznać swoją second-handową osobowość. Litewski gigant wyodrębnił aż 32 różne typy, a każdy z nich jest wzorowany na zachowaniach prawdziwych użytkowników.
Lista osobowości w quizie Re-invinted obejmuje: Negocjatora, Fana materiałów, Wielbiciela marki, Analizatora, Monokolorystę, Rekina biznesu, Łowcę okazji, Minimalistę, Mistrza Czatu, Powieściopisarza, Dobrą duszę, Altruistę, Przekazywacza, Czyściciela, Hurtownika, Sezonowca, Fotografa, Klucznika, Skarbnicę wiedzy, Prezesa, Przeglądacza, Lojalistę, Przewijacza, Stylistę, Miłośnika luksusu, Influencera, Trampkarza, Maniaka Nowości, Sentymentalistę, Klasycystę, Retroholika oraz Dziecko lat 90.
Przeczytaj też: Jak wyglądają luksusowe zakupy Polaków na Vinted?