noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tony Ruiz, CEO i nowy prezes zarządu hiszpańskiej sieci Mango. Na zdjęciu Tony Ruiz ubrany w białą koszulę i czarną marynarkę.

Hiszpańska sieć Mango ogłasza nowego prezesa zarządu

REKLAMA
noSlotData

W związku ze śmiercią założyciela Isaka Andica w grudniu zeszłego roku, firma macierzysta Mango, Punto Fa S.L., ogłosiła nominację Tony’ego Ruiza na stanowisko prezesa zarządu. Ruiz, który od marca 2020 roku pełni funkcję dyrektora generalnego, będzie kontynuował swoje obowiązki jako CEO, jednocześnie obejmując nową rolę lidera zarządu.

Tony Ruiz – kim jest prezes Mango?

Tony Ruiz dołączył do Mango w 2015 roku jako dyrektor finansowy, a jego dynamiczny rozwój w strukturach firmy zaowocował awansami na stanowisko generalnego menedżera w 2018 roku oraz CEO w 2020 roku. Pod jego kierownictwem Mango osiągnęło rekordowy obrót przekraczający 3,1 miliarda euro w 2023 roku, co stanowi wzrost o 15% w porównaniu do roku poprzedniego.

Jestem głęboko wdzięczny rodzinie Andic, radzie nadzorczej oraz całemu zespołowi Mango za zaufanie, jakim obdarzyli mnie w kontynuowaniu tego ekscytującego projektu. Dziś Mango jest silniejsze niż kiedykolwiek. Mamy jasno określoną mapę drogową i wielkie możliwości przed nami. Chcemy dalej rosnąć i wprowadzać Mango na szczyty rynku modowego.

– powiedział Toni Ruiz.

Przeczytaj również: Nie żyje założyciel Mango. Tragiczna śmierć hiszpańskiego potentata odzieżowego

Zmiany w zarządzie Mango

W odpowiedzi na śmierć Isaka Andica, Mango dokonało istotnych zmian w zarządzie, aby zapewnić kontynuację sukcesu firmy. Jonathan Andic, syn założyciela i obecny Chief Mango Man Officer, został mianowany wiceprezesem zarządu Punkt Fa i Mango. Swoje zaangażowanie w firmę potwierdziły również jego siostry, Judith i Sarah Andic, które objęły stanowiska wiceprezesek zarządu.

Ponadto, Mango wzbogaciło swój zarząd o nowego niezależnego członka – Manela Adella, który posiada bogate doświadczenie w zarządzaniu międzynarodowymi firmami takimi jak Bang & Olufsen, Cadbury-Schweppes czy Desigual.

Mango: strategia dalszego wzrostu

Mango, firma z siedzibą w Barcelonie, która w zeszłym roku obchodziła swoje 40-lecie, planuje dalszą ekspansję zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online, dążąc do umocnienia swojej pozycji na globalnym rynku mody. Hiszpański detalista fast-fashion zatrudnia ponad 15 500 pracowników i prowadzi około 2 800 sklepów w ponad 120 krajach na całym świecie. Międzynarodowy biznes stanowi prawie 80% całkowitego obrotu firmy. Mango rozwija również swoją obecność online, co jest kluczowym elementem strategii firmy w dobie cyfryzacji rynku mody.

W zeszłym roku Ruiz wprowadził strategię rozwoju znaną jako plan 4E, mającą na celu zwiększenie sprzedaży firmy do ponad 4 miliardów euro do 2026 roku oraz podwojenie zysków. Plan zakłada otwarcie ponad 500 nowych sklepów oraz podniesienie wartości marki poprzez innowacje i zwiększenie jakości oferowanych produktów. Mango oferuje szeroką gamę odzieży męskiej, damskiej, dziecięcej oraz kolekcję do domu.

Przeczytaj również: Adidas planuje masowe zwolnienia. Nawet 500 osób zostanie bez pracy

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi

mango

REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES