Zara, jeden z najbardziej rozpoznawalnych salonów hiszpańskiej sieci Inditex w centrum Warszawy, zniknęła z Domów Towarowych Wars Sawa Junior. Co ważne – nie pozostawi to jednak pustki w prestiżowej przestrzeni przy ul. Marszałkowskiej 104-122. Według nieoficjalnych informacji, wkroczy tam bowiem japoński gigant odzieżowy, Uniqlo, planujący dalszą ekspansję w Polsce.
Zara na Marszałkowskiej zamknięta na stałe
Wielopoziomowy sklep Zary przy ul. Marszałkowskiej od lat przyciągał tłumy klientów, oferując kolekcje damskie, męskie i dziecięce. Lokalizacja w samym sercu stolicy gwarantowała marce ogromną widoczność zarówno wśród mieszkańców, jak i turystów odwiedzających okolice Pałacu Kultury i Nauki. Mimo to, decyzja o zamknięciu salonu nie jest zaskoczeniem dla obserwatorów rynku – hiszpański potentat od jakiegoś czasu sygnalizował chęć skoncentrowania się na kluczowych, najbardziej dochodowych punktach sprzedaży w Polsce.
Warto tu wspomnieć o niedawnych inwestycjach w Westfield Arkadia oraz Westfield Mokotów – dwóch galeriach handlowych o znaczeniu strategicznym dla stołecznego rynku mody. Zara zmodernizowała tam swoje salony, stawiając na większą przestrzeń, nowoczesny design i zaawansowane rozwiązania omnichannel. Efekt? Sklepy te oferują jeszcze szerszą gamę asortymentu i przyciągają klientów poszukujących najnowszych kolekcji w otoczeniu nowoczesnych wnętrz.
Na czym polega nowa wizja Zary? Koncept w Westfield Mokotów to kolebka innowacji
Japońska precyzja w centrum stolicy: Uniqlo w natarciu
Odejście Zary z tak kluczowej lokalizacji natychmiast wzbudziło pytania: kto zajmie zwolnioną przestrzeń w Domach Towarowych Wars Sawa Junior? Okazuje się, że nowym najemcą ma być japońska marka Uniqlo, która weszła na polski rynek w 2021 roku. Już w pierwszych miesiącach działalności w Warszawie Uniqlo zyskało wierne grono fanów, zachwyconych minimalistycznym designem i innowacyjnymi technologiami, takimi jak HeatTech czy AIRism.
Jak wskazują dostępne informacje, Uniqlo przejmie lokal po zlikwidowanej Zarze i rozbuduje swój dotychczasowy koncept. Początkowo Uniqlo obecne było w Domach Towarowych Wars Sawa Junior w formie pop-up store’u – krótkoterminowego salonu testowego. Popularność tego konceptu na Marszałkowskiej udowodniła, że polscy klienci doceniają japońską precyzję i ponadczasowy styl. Marka zdecydowała się więc pójść za ciosem i zainwestować w duży, stały salon w samym sercu Warszawy.
Nieoficjalne informacje wskazują również, że do konceptu Wars Sawa Junior dołączy również jeden z rozwijających się polskich konceptów z ofertą sportową. Wzbogacenie oferty obiektu Wars Sawa Junior wpisuje się w aktualną strategię jej właściciela – G.City, który podkreśla, że jest otwarty na rozwój obiektu i nowych najemców.
Nie ma w Polsce lokalizacji o tak dużym natężeniu ruchu, jak WSJ na Marszałkowskiej. Biorąc pod uwagę wszystkie pozytywne zmiany, które zachodzą w Warszawie, otwarcie nowego muzeum przed naszym budynkiem i plany modernizacji obszaru wokół niego, przewidujemy, że w najbliższych latach Wars Sawa Junior stanie się jeszcze silniejszą lokalizacją
– podkreślił Szymon Mińczuk, retail director G City.