noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Kobieta promująca jedną z marek gdańskiego giganta. Modelka stoi na tle pałacykowej przestrzeni. Ubrana jest w szary, oversize'owy garnitur oraz czarne półbuty. Zdjęcie mogło mieć wpływ na wyniki finansowe LPP

Wyniki finansowe LPP poniżej oczekiwań. Właściciel Reserved zapowiada inwestycje

REKLAMA
noSlotData

Spółka LPP opublikowała raport finansowy za trzeci kwartał roku obrotowego 2024/25. W omawianym okresie gdański gigant wypracował przychody oraz zyski na poziomie niższym od konsensusu szacunków rynkowych analityków. Ponadto właściciel takich marek, jak Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay poinformował o szczegółach zbliżającego się okresu znaczących inwestycji.

Wyniki finansowe LPP za III kwartał 2024/25

W III kwartale roku finansowego 2024/25 spółka LPP wypracowała zysk netto dla jednostki dominującej na poziomie 579 mln zł. Opublikowana kwota jest jednak niższa od szacowanych przez analityków PAP Biznes 634,6 mln zł zysku. W omawianym okresie zysk operacyjny gdańskiego giganta wyniósł 731 mln zł, podczas gdy konsensus ekspertów rynkowych prognozował kwotę zbliżoną do 868 mln zł. LPP wygenerowało 5,212 mld zł przychodu (oczekiwania rynkowe wynosiły 5,434 mld zł). Warto jednak podkreślić, że tegoroczne wyniki są wyższe od zeszłorocznych.

LPP w tarapatach. Spółce grozi dotkliwa kara finansowa

Reakcja rynku na raport finansowy gdańskiej spółki

Kurs LPP delikatnie zanurkował po publikacji raportu finansowego. Po godzinie 11:00 akcje notowanej na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych spółki tanieją o 3,02 proc. do 16,40 tys. zł. W okresie ostatnich pięciu dni jej walory straciły na wartości 0,79 proc. Najwyższy poziom kursu LPP odnotowany w ubiegłych 52. tygodniach wyniósł 18,98 tys. zł, podczas gdy najniższy 10,91 tys. zł.

Kobieta o długich, falowanych, blond włosach stoi nad brzegiem jeziora. Modelka ma na sobie ubrania z kolekcji marek LPP.
Kampania należącej do LPP marki Sinsay

Plany inwestycyjne LPP

Do końca 2025 roku spółka LPP planuje zwiększyć liczbę salonów stacjonarnych do 4,4 tys. Tym samym podwajając liczbę sklepów stacjonarnych marki Sinsay. Dzięki tym działaniom, oraz wsparciu e-commerce’u, gdański potentat planuje w ciągu dwóch lat podwoić wynik sprzedażowy wypracowany w 2023 roku. Omawiane przedsięwzięcia są jednak ogromną inwestycją, która w III kwartale 2024 roku podniosła koszty spółki do 519 mln zł (+79 proc. rdr). Oprócz tego, za kwotę sięgającą 1 mld zł, LPP powiększy do końca 2025 roku powierzchnie magazynową do ponad 700 tys. m2.

W nadchodzących miesiącach możemy spodziewać się również dalszej ekspansji producenta. – Ostatnie lata nie zachęcały przedsiębiorców do stawiania odważnych kroków, ale wierzymy, że teraz nadszedł idealny moment na narzucenie jeszcze większego tempa rozwoju. Chcemy mocniej zawalczyć o uwagę klienta w Europie Południowej i wierzymy, że planowane przez nas na 2025 rok debiuty w Albanii i Kosowie będą dopełnieniem naszej obecności w tym regionie i wzmocnią potencjał naszych marek – zapowiedział Marcin Bójko, wiceprezes zarządu LPP.

Ponad 25-proc. wzrost zysków Pepco. Grupa opublikowała roczne wyniki

Zdjęcie główne: mat. prasowy

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES