noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Lyst Index Q3 2024. Miu Miu najgorętszą marką sezonu. Na zdjęciu brązowa torebka Miu Miu.

Lyst ponownie odkrywa karty. Znamy najgorętszą markę ostatnich miesięcy!

REKLAMA
noSlotData

Lyst opublikował najnowszy raport, w którym dokonano rewizji rankingu najbardziej pożądanych marek i produktów. Po tym, jak w drugim kwartale 2024 roku Loewe przejęło prowadzenie, odnosząc zwycięstwo nad Miu Miu, to właśnie marka założona przez Miuccię Pradę odzyskała w trzecim kwartale tytuł najbardziej pożądanej marki na świecie, spychając hiszpańskiego konkurenta na drugie miejsce. Sprawdzamy szczegóły Lyst Index Q3 2024.

Lyst Index to inaczej „termometr” świata mody, który co kwartał wskazuje, jakie marki i produkty są obecnie najgorętsze. Opierając się na danych ponad 200 milionów użytkowników, podpowiada, co warto mieć w szafie, na co zwrócić uwagę w sklepach i o czym mówią wszyscy modowi influencerzy. Formuła Indeksu Lyst opiera się na kompleksowej analizie danych dotyczących zachowań konsumentów. Obejmuje ona zarówno dane wewnętrzne platformy Lyst (np. wyszukiwania, przeglądania produktów, zakupy), jak i dane zewnętrzne (np. wzmianki w mediach społecznościowych). Dzięki temu można precyzyjnie określić popularność marek i produktów w danym okresie.

Lyst Index Q3 2024: Miu Miu na szczycie topowych marek

W trzecim kwartale 2024 roku Miu Miu ponownie zajęło pierwsze miejsce na liście najgorętszych marek modowych, wyprzedzając LOEWE, które spadło na drugą pozycję. Włoski dom mody zanotował spektakularny wzrost popularności w ostatnim kwartale. Agresywna ekspansja marki w Azji poprzez sklepy pop-up, kampania jesienna z udziałem Cary Delevingne oraz premiera filmu krótkometrażowego na prestiżowym festiwalu w Wenecji przyciągnęły uwagę globalnej publiczności. Szczególnie warto podkreślić sukces torby Arcadie Suede, która znalazła się na czwartym miejscu listy najpopularniejszych produktów. Te działania zaowocowały 30% wzrostem wyszukiwań marki. 

Alaïa triumfuje w rankingu Lyst

Szczególną uwagę w zestawieniu przykuwa znaczący wzrost popularności marki Alaïa, która zanotowała 51% wzrost wyszukiwań i awansowała na piąte miejsce w rankingu. Baletki, które podbiły serca fashionistek w zeszłym roku, wciąż królują na listach najpopularniejszych produktów. W tym sezonie to wersja z siateczki jest absolutnym must-have. Innymi hitami są torebka Teckel Alaïa, która zapowiada się jako must-have sezonu, oraz modele Le Coeur, uwielbiane przez gwiazdy takie jak Emily Ratajkowski i Camila Cabello. Projekty Pietera Muliera dla Alaïa podbijają również czerwone dywany. Gwiazdy takie jak Selena Gomez czy Ariana Grande to tylko niektóre z celebrytek, które zdecydowały się na kreacje tej francuskiej marki.

Przeczytaj również: Czy luksus złapał zadyszkę? Niepokojące wyniki LVMH

Sukces marki Ralph Lauren

Największą niespodzianką rankingu Lyst jest jednak dynamiczny debiut marki Ralph Lauren. Dzięki widocznej obecności na najważniejszych sportowych wydarzeniach, takich jak letnie igrzyska olimpijskie, gdzie marka dostarczyła mundury dla amerykańskiej reprezentacji, oraz aktywnej promocji podczas Wimbledonu i US Open, Ralph Lauren zanotował imponujący 151% wzrost zaangażowania. Ten spektakularny wynik pozwolił marce po raz pierwszy znaleźć się na liście najgorętszych marek, zajmując 14. miejsce. Towarzyszą mu inni nowicjusze: Toteme (miejsce 16), Victoria Beckham (miejsce 19) i Chloé (miejsce 20).

Lyst Index Q3 2024. Pokaz Ralph Lauren na sezon SS2025.

Najgorętsze marki trzeciego kwartału 2024 wg Lyst

Oto lista 20. najgorętszych marek ostatnich miesięcy wg zestawienia Lyst Q32024:

  1. Miu Miu (+1)
  2. Loewe (-1)
  3. Prada (0)
  4. Saint Laurent (0)
  5. Alaïa (+12)
  6. Bottega Veneta (-1)
  7. Jacquemus (+1)
  8. Gucci (+2)
  9. The Row (+7)
  10. Valentino (+1)
  11. Versace (-5)
  12. Skims (0)
  13. Moncler (-4)
  14. Ralph Lauren (nowość)
  15. Coach (+5)
  16. Toteme (nowość)
  17. Balenciaga (-10)
  18. Louis Vuitton (-3)
  19. Victoria Beckham (nowość)
  20. Chloé (nowość)

Lyst Index Q3 2024: najmodniejsze produkty trzeciego kwartału 2024

Wśród najgorętszych produktów ostatniego kwartału prym wiodą siateczkowe baleriny Alaïa. Tuż za nimi, na drugiej pozycji plasuje się zamszowa torebka Brooklyn od Coach. Trzecie miejsce należy się sportowemu obuwiu w stylu retro, który na dobre wypiera osławione Adidas Samba. Model Puma Speedcat, w przystępnej cenie zaledwie 100 dolarów, zyskał ogromną popularność dzięki gwiazdom takim jak Dua Lipa, Emily Ratajkowski i Troye Sivan. Ten sportowy model o opływowej, retro sylwetce odnotował wzrost popytu o aż 532% w sierpniu. Dołączyły do niego buty motocyklowe Ganni i klasyczne Clarks Wallabee, które stały się ulubionymi modelami pokolenia Z. 

Lista najmodniejszych produktów Q3 2024 według Lyst Index

  1. Alaïa siateczkowe baleriny (Alaïa Fishnet Ballet Flats)
  2. Coach zamszowa torebka Brooklyn
  3. Puma Speedcat OG w kolorze czerwonym 
  4. Miu Miu zamszowa torba Arcadie
  5. Toteme kurtka w stylu barn jacket (Toteme Country Jacket)
  6. Ganni buty typu biker (Ganni Mid Sharf Biket Boot)
  7. Tom Ford okulary Bronson
  8. Longchamp torba Le Pliage Neo XS
  9. Clarks buty Original Wallabees
  10. The Frankie Shop spodnie w kolorze kości słoniowej (The Frankie Shop Pleated Piper Pants)  

Tutaj przeczytasz więcej o najgorętszych produktach sezonu wg Lyst Index Q3 2024

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES