noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Pokaz off-white ss2025

Najbogatszy Francuz sprzedał kultową markę streetwearową! Nie miał na nią pomysłu?

REKLAMA
noSlotData

Off-White ma nowego właściciela. 30 września koncern LVMH ogłosił sprzedaż tej kultowej marki, założonej przez Virgila Abloha, firmie Bluestar Alliance. W portfolio nowego właściciela znajdują się takie marki jak Scotch & Soda czy Hurley.

Koncern LVMH jest dumny ze spuścizny, którą Off-White zbudował pod wizjonerskim przywództwem Virgila Abloha” – czytamy w oświadczeniu. „Bluestar Alliance to idealny partner, aby dalej poprowadzić tę markę. […] Jesteśmy przekonani, że pod ich zarządem Off-White będzie nadal innowacyjny, zachowując ducha i wartości marki.” 

Przeczytaj również: Polak pracuje z Rihanną i Charli XCX. Teraz znalazł się w rankingu 500 najbardziej wpływowych w modzie

Dziedzictwo Virgila Abloha

Marka Off-White została założona w 2012 roku przez Virgila Abloha, który pełnił funkcję dyrektora kreatywnego do swojej śmierci w listopadzie 2021 roku. Zaledwie cztery miesiące wcześniej, w lipcu 2021 roku, Abloh sprzedał 60% udziałów w marce koncernowi LVMH. 

Obecnie marka działa w ramach umowy licencyjnej z firmą holdingową Farfetch New Guards Group (NGG), która przewiduje możliwość renegocjacji lub wypowiedzenia umowy w 2026 roku.

Przeczytaj również: Powstaje nowy film o modzie! “The Dress” opowie o Ann Lowe, która zaprojektowała suknię ślubną dla Jackie Kennedy

W czerwcu 2023 roku nastąpiła zmiana na stanowisku dyrektora generalnego Off-White. Nowym CEO został Cristiano Fagnani, co było częścią szerszych zmian w strukturze NGG. Pomimo tej zmiany, nie opublikowano żadnych oficjalnych informacji dotyczących wpływu zmiany własności na umowę licencyjną.

Sytuacja komplikuje się dodatkowo ze względu na przejęcie Farfetch przez koreański koncern e-commerce Coupang. Nie wiadomo, jakie są przyszłe plany nowego właściciela względem luksusowych aktywów Farfetch, w tym NGG. W styczniu br. pojawiły się nieoficjalne informacje, według których włoska firma inwestycyjna Style Capital rozważa przejęcie NGG.

Przeczytaj również: “To koniec Farfetch”. Platforma szykuje masowe zwolnienia, pracę stracą setki osób

Co dalej z Off-White?

Od śmierci Virgila Abloha marka Off-White boryka się z wyzwaniem znalezienia własnej drogi bez wizjonerskiego założyciela. W tym kontekście decyzja o sprzedaży następuje w zaskakującym momencie. Zaledwie miesiąc temu Off-White zorganizował imponujący pokaz podczas New York Fashion Week, który wydawał się zwiastować nowy rozdział w historii marki streetwear. Był to debiut IB Kamary jako oficjalnego dyrektora kreatywnego, po dwóch i pół roku pracy nad projektami marki. 

Przejęcie marki Off-White to wyjątkowa okazja dla Bluestar Alliance, aby uhonorować i rozwijać trwałe dziedzictwo Virgila Abloha” — powiedział Joey Gabbay, CEO Bluestar Alliance, w oficjalnym komunikacie. „Nabycie marki oraz możliwość strategicznego inwestowania i wykorzystania naszego globalnego zaplecza zasobów pozwolą na kontynuację kulturowej i kreatywnej dynamiki, którą zapoczątkował Virgil. Bluestar Alliance jest zdeterminowane, by tę wizję konsekwentnie realizować i rozwijać.

Przeczytaj również: Polska sprzeciwia się Shein i Temu. Rząd domaga się konkretnych działań

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi

OFF-WHITE

REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES