noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
W ostatnich tygodniach Intersport Polska opublikował roczny raport finansowy. Zaprezentowane w nim wyniki nie napawają optymizmem. Podmiot odnotował stratę przewyższającą sumę kapitału zapasowego i rezerwowy oraz 1/3 kapitału zakładowego. Czy może to oznaczać koniec jego istnienia? Decyzja zostanie podjęta we wrześniu, podczas Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia. Pewne jest natomiast, że w ostatnim czasie spółka zamknęła kilka sklepów stacjonarnych.

Jaka przyszłość czeka Intersport? Spółka zamyka kolejne sklepy

REKLAMA
noSlotData

W ostatnich tygodniach Intersport Polska opublikował roczny raport finansowy. Zaprezentowane w nim wyniki nie napawają optymizmem. Podmiot odnotował stratę przewyższającą sumę kapitału zapasowego i rezerwowy oraz 1/3 kapitału zakładowego. Czy może to oznaczać koniec jego istnienia? Decyzja zostanie podjęta we wrześniu, podczas Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia. Pewne jest natomiast, że w ostatnim czasie spółka zamknęła kilka sklepów stacjonarnych.

Historia podmiotu Intersport Polska sięga 1988 roku, kiedy to grupa przyjaciół postanowiła otworzyć działalność handlową skupiającą się wokół asortymentu żeglarskiego. Pierwszy sklep uruchomiono w Krakowie, a jego zarządcą była spółka SKI-SURF. Rozkwit tej działalności widoczny był niemal od początku jej istnienia. Do 1992 roku trwało nieprzerwane poszerzanie asortymentu o kolejne sporty, co w konsekwencji poskutkowało przeniesieniem stacjonarnego punktu handlowego do znacznie większego lokalu. W kolejnych latach sieć rosła. Potwierdzają to otwarcia kolejnych sklepów stacjonarnych.

Przełomem w działalności spółki okazał się 2005 rok, w którym to spółka nawiązała strategiczną współpracę z Grupą Intersport, tworząc spółkę Intersport Polska. Tym samym wzmacniając sieć o między innymi wartość marketingową oraz produktową francuskiego sprzedawcy artykułów sportowych. Był to także moment, w którym nad Wisłą znacznie wzrosła rozpoznawalność Intersportu, co przełożyło się na otwarcia salonów sprzedażowych w całej Polsce.

Przeczytaj również: Spółka zależna CCC odkupi cześć akcji Modivo. Wartość transakcji to 100 mln złotych

Intersport Polska prezentuje wyniki. Dane za rok obrotowy 2023/24

W ostatnich dniach lipca spółka Intersport Polska opublikowała dane za rok obrotowy 2023/24. Od początku kwietnia 2023 roku do końca marca 2024 roku podmiot wygenerował 39,58 mln zł straty. Warto wspomnieć, że rok wcześniej strata była niższa i wynosiła 13,11 mln zł. W omawianym okresie strata operacyjna znalazła się na poziomie 45,25 mln zł, natomiast zysk EBITDA nie przekroczył 0,5 mln zł. Przychody ze sprzedaży spółki Intersport Polska w roku obrotowym 2023/24 sięgnęły 189,08 mln zł (rok wcześniej 239,46 mln zł).

E-commerce napędzi Intersport Polska?

W zeszłym roku w spółce Intersport Polska doszło do zmiany właścicielskiej. Większościowy pakiet sieci sklepów znalazł się w rękach ukraińskiej miliarderki Galyny Fiodorownej Gereg oraz cypryjskiego Paravita Holding Limited. W ramach zawartej umowy byli oni zobowiązani do zainwestowania 10 mln euro w działania wewnątrz spółki. Czy widzimy już ich efekty? Ostatnie wyniki wypracowane ze sprzedaży internetowej mogą o tym świadczyć.

Według wstępnych szacunków sprzedaż Intersportu Polska za pośrednictwem kanału internetowego w okresie od 1 kwietnia 2024 roku do 30 czerwca 2024 roku wzrosła rok do roku o 11,8 proc. osiągając poziom 8,55 mln zł. Łączne przychody za I kwartał roku obrotowego 2024/25 wyniosły 45,28 mln zł. Czy e-commerce stanie się kluczowym kanałem sprzedażowym marki?

Przeczytaj również: Esprit znalazł kupca. Co dalej z europejskimi sklepami marki? 

Sieć sklepów spółki Intersport Polska maleje. Ile sklepów zniknęło?

Jak podaje portal DlaHandlu, w ostatnim czasie spółka Intersport Polska zdecydowała o zlikwidowaniu kilku nierentownych sklepów stacjonarnych. W stolicy zamknięto salony mieszczące się w centrach handlowych Westfield Arkadia, Atrium Promenada oraz Złote Tarasy. Klienci nie odwiedzą już również punktów w Szczecinie oraz Zakopanem. Intersport prowadzi obecnie sprzedaż stacjonarną opartą o 22 placówki.

Zdjęcie główne: mat. prasowy

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES