Paweł Krawczyk od lipca 2024 stanął na czele polskiego oddziału Decathlon. Dyrektor działu handlowego i działu rozwoju zastąpił na stanowisku Nilsa Swolkienia. Nowy CEO polskiego oddziału to część zapowiadanych zmian w popularnej sieci sportowej.
CEO Decathlon Polska – kim jest?
Paweł Krawczyk, nowy szef Decathlon Polska, związany jest z marką od 17 lat. W ciągu swojej kariery, awansował w strukturach firmy od stanowiska kierownika działu w sklepie, poprzez stanowisko dyrektora sklepu, aż do objęcia odpowiedzialności za cały dział handlowy oraz dział rozwoju.
Spędziłem w Decathlon większość kariery, przez kilka lat kierowałem działem handlowym oraz działem rozwoju. Dzięki temu jestem w pewnym stopniu gwarantem utrzymania pozytywnego trendu, jaki Decathlon notuje w Polsce już od kilku lat. Obserwowałem, jak Decathlon przyczynił się do upowszechniania sportu w naszym kraju i tę misję chcę kontynuować – powiedział Paweł Krawczyk, Chief Executive Officer w Decathlon Polska.
Dotychczas polski oddział Decathlon Polska był zarządzany przez Nilsa Swolkienia, który od września stanie na czele polskiego oddziału Castoramy.
Zmiany w Decathlon. Znikają marki własne
Decathlon przeprowadza restrukturyzację swojej oferty marek własnych, dążąc do zwiększenia jej przejrzystości i ułatwienia klientom procesu zakupowego. Firma planuje scalić dotychczasowy asortyment, skupiając się na najbardziej rozpoznawalnych i odpowiadających potrzebom klientów markach. W związku z tym, z oferty znikną niektóre produkty, takie jak sprzęt do tenisa (Artengo), turystyki (Forclaz), pływania (Nabaiji), sportów deskowych (Oxelo) czy sportów zimowych (Wed’ze).
Po zmianach w Decathlon, na półkach zostaną te marki, które najlepiej odpowiadają potrzebom sportowców w różnych dziedzinach: Quechua (turystyka), Tribord (sporty wodne i wiatrowe), Rockrider (kolarstwo outdoorowe), Domyos (fitness), Kuikma (sporty rakietowe), Kipsta (sporty drużynowe), Caperlan (wędkarstwo i sporty outdoorowe) Btwin (rowery, hulajnogi), Inesis (sporty precyzyjne). Dodatkowo, klienci będą mogli wybierać spośród czterech eksperckich marek: Van Rysel, Simond, Kiprun, Solognac.
To jednak początek rewolucyjnych zmian, jakie zachodzą w Decathlonie. Klienci mogą spodziewać się również innowacyjnych rozwiązań technologicznych, rozbudowy oferty online oraz jeszcze bardziej spersonalizowanej obsługi. Firma stawia na ciągłe doskonalenie, aby sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów.
Sieć podkreśla, iż główną motywacją do zmian jest ujednolicenie oferty i ułatwienie klientom decyzji zakupowych. Decathlon przez lata zbudował szerokie portfolio marek własnych, jednak w opinii sieci, ich mnogość mogła powodować chaos i brak logiki. Jak deklaruje Decathlon, teraz ma być przejrzyściej i konsekwentniej.
Nowe logo Decathlon
Wiosną br. Decathlon zaprezentował nowy, odświeżony wizerunek firmy. Zmianie uległo logo, które pozostawało niezmienne od 1990 roku. Wraz z rozwojem firmy, nadszedł czas na zmiany. Nowe logo Decathlon zachowało swoje korzenie – charakterystyczne połączenie liter – ale zyskało nowoczesny wygląd. Orbita – nowa ikona – nawiązuje do Gwiazdy Północy, symbolizując kierunek rozwoju firmy i jej misję: poruszać ludzi poprzez cuda sportu.
Naczelnym hasłem nowej strategii Decathlonu stało się hasło “Move People Through the Wonders of Sport”. To zapowiedź pozytywnych zmian na kolejne lata.
W Decathlonie chcemy mieć większy pozytywny wpływ na ludzi, społeczeństwo i planetę, poruszając ludzi poprzez wspaniałość sportu. Jestem dumna z tego, że wraz z członkami naszego zespołu pracujemy nad nowym planem – naszym światłem przewodnim i ambicją. To niesamowite widzieć, jak nasza zróżnicowana społeczność spotyka się, aby świętować to, co czyni nas wyjątkowymi: umożliwienie każdemu uprawiania sportu na własnych warunkach – zaznaczyła Barbara Martin Coppola, Global Chief Executive Officer w Decathlon.
Nowa strategia zrównoważonego rozwoju i metamorfoza sklepów
Nowa odsłona Decathlonu to nie tylko dynamiczny niebieski kolor i ikona orbity, symbolizujące ruch, ale i dążenie do celu i zrównoważony rozwój. W ramach działań na rzecz ochrony klimatu, Decathlon zobowiązał się do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku. Aby osiągnąć ten ambitny cel, firma skupia się na redukcji emisji CO2, wydłużaniu żywotności produktów oraz promowaniu gospodarki obiegu zamkniętego. Konkretne cele obejmują redukcję emisji o 20% do 2026 roku i 42% do 2030 roku.
Decathlon szykuje się również do gruntownej metamorfozy swoich sklepów. Ponad 1700 placówek zostanie poddane odświeżeniu, zyskując nowoczesny design i funkcjonalność. Klienci mogą spodziewać się łatwiejszej orientacji w sklepie dzięki intuicyjnej nawigacji, lepszej ekspozycji produktów oraz interaktywnych rozwiązań łączących elementy fizyczne i cyfrowe.
Przeczytaj również: „To był jeden z ważniejszych czynników, który przekonał mnie do LG.” Martyna Zastawna o współpracy z technologicznym gigantem oraz wadze działań proekologicznych