noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
przesyłka zalando logo

Jest decyzja UOKiK w sprawie Zalando. Platforma rozda klientom vouchery

REKLAMA
noSlotData

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nakazał Zalando, popularnej platformie internetowej, żeby bardziej przejrzyście informowała klientów o swoich prawach. Jako rekompensatę za wcześniejsze niedociągnięcia, Zalando będzie rozdawać vouchery po 40 złotych.

W czerwcu ubiegłego roku UOKiK wszczął postępowanie w sprawie Zalando. Chodziło między innymi o  brak przekazywania informacji o statusie sprzedających na platformie w sposób wymagany przepisami.

Klienci mogą na niej kupić nie tylko produkty od samego Zalando, ale też partnerów platformy o czym nie byli odpowiednio informowani. Nie mogli mieć pewności, że kupują dany produkt od przedsiębiorcy, a w konsekwencji, czy przy zakupie przysługują im wszystkie prawa wynikające z tego faktu – czytamy w komunikacie UOKiK-u. 

Urząd stwierdził, że brakowało precyzyjnych informacji dotyczących podziału odpowiedzialności pomiędzy platformą a zewnętrznymi sprzedawcami. W konsekwencji, konsumenci napotykali trudności w ustaleniu właściwego podmiotu odpowiedzialnego za rozpatrywanie reklamacji, przyjmowanie oświadczeń o odstąpieniu od umowy oraz zwracane towary.

Przeczytaj rownież: Zalando kolejny raz sprzeciwia się decyzji Unii Europejskiej. O co poszło tym razem?

Vouchery Zalando dla kupujących

W związku z powyższym, Prezes UOKiK wydał decyzję zobowiązującą Zalando do dostosowania swojej strony internetowej do wymogów dyrektywy Omnibus, w szczególności w zakresie obowiązków informacyjnych. Dodatkowo, platforma będzie zobowiązana do wypłaty rekompensaty finansowej w wysokości 40 złotych na rzecz klientów, którzy dokonali zakupów produktów oferowanych przez partnerów handlowych Zalando w okresie od 1 stycznia 2023 roku.

Klientom przysługuje sześciomiesięczny okres na wykorzystanie vouchera na zakupy produktów znajdujących się w ofercie własnej Zalando, także tych objętych promocjami. Voucher nie obejmuje produktów oferowanych przez partnerów handlowych platformy. O przyznaniu vouchera klienci zostaną poinformowani drogą elektroniczną.

Tylko pełne, łatwo dostępne i jasno przedstawione informacje pozwalają podejmować świadome decyzje zakupowe. Dotyczy to szczególnie sprzedaży internetowej – podkreślił Tomasz Chróstny w komunikacie. Brak bezpośredniego kontaktu sprawia, że wiele spraw, które w tradycyjnych sklepach załatwiamy intuicyjnie – rozmawiając ze sprzedawcą – w e-commerce może przysparzać szeregu wątpliwości. Konsument  dokonując zakupów przez internet powinien być tak samo bezpieczny jak w tradycyjnym sklepie – zaznaczył prezes UOKiK.

Przeczytaj również: Zalando zauważa w Polsce pozytywne trendy zakupowe. “Szczególnie cieszą zmiany jakościowe”

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES