noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Rozmowa biznesowa dwóch kobiet.

Specjalista ds. obsługi klienta – obowiązki, zarobki

REKLAMA
noSlotData

Specjaliści ds. obsługi klienta są zatrudniani przez sklepy internetowe, banki, firmy kurierskie i serwisy streamingowe. Wzrost popularności tego stanowiska wynika ze zmieniających się nawyków konsumentów, którzy cenią sobie wygodę i kompleksową obsługę przed, w trakcie i po zakupie. Co dokładnie robi specjalista ds. obsługi klienta? Ile zarabia i co wpływa na jego wynagrodzenie?

Przeczytaj również: Ukryte zawody: Kupiec mody – “największym wyzwaniem jest to, czy dany produkt stanie się sprzedażowym hitem”

Czym się zajmuje specjalista ds. obsługi klienta?

Głównym zadaniem specjalisty ds. obsługi klienta jest wszechstronna pomoc konsumentom na każdym etapie procesu sprzedażowego. Do jego obowiązków należy przyjmowanie i obsługa reklamacji, tworzenie raportów, prowadzenie dokumentacji oraz realizacja zadań pomocniczych. Specjalista ds. obsługi klienta odpowiada na pytania klientów i stara się im udzielić wsparcia. Wyjaśniając wątpliwości lub pomagając w rozwiązaniu problemów. Kontakt z klientami odbywa się głównie telefonicznie, mailowo, przez czat internetowy lub rozmowy wideo. Chociaż głównym celem specjalisty jest udzielenie pomocy konsumentom, wiele firm oczekuje od niego również prowadzenia aktywnych działań sprzedażowych. Również przygotowywania różnych rodzajów raportów.

Przeczytaj również: Ukryte zawody: Talent Manager w branży mody”

Ile zarabia specjalista ds. obsługi klienta?

Specjalista ds. obsługi klienta to bardzo popularny zawód, który może wykonywać wielu aktywnych zawodowo ludzi. Duża liczba dostępnych pracowników sprawia, że średnie wynagrodzenie na tym stanowisku wynosi około 3300 zł brutto miesięcznie. Najniżej opłacani specjaliści ds. obsługi klienta zarabiają na poziomie płacy minimalnej, natomiast najlepiej wynagradzani mogą otrzymać nawet 6000 zł brutto. Na wysokość pensji wpływają głównie staż pracy, znajomość języków obcych, zakres obowiązków oraz typ pracodawcy. Najwięcej zarabiają specjaliści ds. obsługi klienta, którzy oprócz angielskiego znają także dodatkowy język obcy i wykonują dodatkowe obowiązki, takie jak przygotowywanie raportów, obsługa reklamacji czy promowanie dodatkowych usług.

Zdjęcie główne: Pexels

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES