noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Wnętrze nowego magazynu należącego do LPP Lpgistic

LPP Logistics uruchomiło kluczową inwestycję. „Postawiliśmy na najnowszy standard automatyzacji magazynowej trzeciej generacji”

REKLAMA
noSlotData

W związku z rosnącym znaczeniem kanału e-commerce w sieci sprzedaży polskiego producenta odzieży, LPP Logistics podjęło decyzję o uruchomieniu nowego magazynu do obsługi zamówień internetowych. Obiekt zlokalizowany w gminie Białe Błota w powiecie bydgoskim, o powierzchni przekraczającej 100 tys. m2, jest już piątym i zarazem największym fulfillment center w sieci LPP Logistics.

Przeczytaj również: BM mBanku podwyższyło cenę docelową akcji LPP

Najnowsza inwestycja LPP Logistics. Jakie ma znaczenie dla biznesu spółki?

Pierwsze przesyłki do klientów zostały wysłane z nowopowstałego magazynu wraz z początkiem lipca. Ich sprawną realizację już dziś wspierają algorytmy sztucznej inteligencji, a w ciągu najbliższych miesięcy planowane jest wdrożenie rozwiązań automatycznych trzeciej generacji.

– Uruchomienie nowego fulfillment center na terenie powiatu bydgoskiego jest odpowiedzią na potrzeby biznesu i widoczny potencjał rozwoju sprzedaży internetowej. Ta lokalizacja ma dla nas strategiczne znaczenie, zarówno ze względu na swoje położenie, ale też dopasowanie obiektu do naszych potrzeb związanych ze wsparciem rozwoju Grupy. Tylko w pierwszym kwartale br. sprzedaż LPP w e-commerce zwiększyła się o 23 proc. r/r. Dodajmy, że od dłuższego czasu pozostaje źródłem stabilnych przychodów. Wcześniejsza nieprzewidywalność rynku i zróżnicowanie dynamik e-commerce nie sprzyjały istotnym inwestycjom w kosztochłonne technologie w logistyce, jednak dzisiejszy rynek jest już dużo bardziej ustabilizowany i zachęca nas do zwiększania nakładów na ten obszar – komentuje Sebastian Sołtys, prezes zarządu LPP Logistics.

Nowy magazyn LPP Logistics. Szczegóły inwestycji

Nowe fulfillment center LPP Logistics mieści się w gminie Białe Błota w powiecie bydgoskim. W bliskiej odległości od dróg ekspresowych i autostrady. Kluczowe znaczenie dla sprawnego działania logistyki Grupy LPP ma też jego dobre położenie względem centrów dystrybucyjnych LPP Logistics. Odpowiedzialnych za zaopatrzenie magazynów e-commerce. Hala magazynowa zajmuje powierzchnię 100 tys. m2 z możliwością składowania do 16 mln sztuk odzieży i akcesoriów. Kolejne 3 tys. m2. stanowi przestrzeń socjalno-biurowa. Obiekt został zatowarowany już w czerwcu br., a wraz z początkiem lipca zaczęto realizować pierwsze zamówienia.

Przeczytaj również: Największa uczta tego lata! Pokaz najnowszej kolekcji duetu Paprocki Brzozowski

Nowy magazyn pod Bydgoszczą pozwoli na obsługę wolumenów zamówień na poziomie nawet 500 tys. sztuk dziennie. Istotny wpływ na maksymalizację tych osiągów będzie miało zastosowanie rozwiązań z zakresu automatyki najnowszej generacji.  Naszym punktem wyjścia jest model Goods to Person, który opiera się na ścisłej kooperacji pomiędzy zastosowaną automatyką a pracownikiem. Planowane przez nas rozwiązania ograniczą konieczność przemieszczania się po magazynie. Tak jak to ma miejsce w przypadku tzw. systemu półkowego, gdzie pracownik ręcznie pobiera artykuły z różnych lokalizacji w magazynie. Optymalizując ten proces z wykorzystaniem robotów, które dostarczają produkty bezpośrednio do pracownika, zdecydowanie skrócimy czas realizacji zamówień. Tym samym zwiększymy komfort pracy – komentuje Daniel Potoczniak, dyrektor ds. logistyki e-commerce LPP Logistics.

LPP Logistics stawia na najnowszą technologię

W nowym obiekcie magazynowym spółka stawia m.in. na wsparcie sztucznej inteligencji. Zastosowane algorytmy AI wykorzystywane są do zarządzania towarem w czasie rzeczywistym czy optymalizacji procesu realizacji przesyłek. Tym samym ułatwiając pracę osobom kompletującym zamówienia. System samodzielnie je kategoryzuje, uwzględniając takie parametry jak określony czas realizacji czy godziny odbiorów przez kurierów. To ogranicza konieczność przemieszczania się po magazynie i optymalizuje czas kompletacji. Istotny wpływ na szybsze dostawy do klientów ma również zastosowanie shipping sortera. Dzięki automatyzacji procesu wysyłki i rozdzielania zamówień pomiędzy konkretnych przewoźników, jest w stanie obsłużyć nawet 13 tys. paczek w ciągu godziny.

W ciągu najbliższych kilku miesięcy spółka planuje etapowe wdrożenie kolejnych rozwiązań z zakresu robotyki i automatyzacji. Jednym z kluczowych elementów będzie system Picking Engine. Dostarcza on odpowiednie artykuły w pojemnikach do operatora stacji roboczej i ogranicza konieczność przemieszczania się po magazynie. Wsparciem procesu kompletacji zamówień będą również mobilne roboty AMR i ACR, które mogą poruszać się bez dodatkowej infrastruktury zewnętrznej. Z kolei w IV kwartale br. planowane jest wdrożenie  innowacyjnych sorterów, które będą rozdzielać pojedyncze artykuły na poszczególne zamówienia.

Pomimo wysokiego stopnia automatyzacji obiektu, zatrudnienie znajdzie w nim nawet 2 tys. pracowników. Istotny wpływ na warunki pracy w magazynie będą miały nie tylko rozwiązania automatyczne. Również zastosowane w nim najwyższe standardy zrównoważonego budownictwa, zgodne z wymogami certyfikacji BREEAM na poziomie Excellent. W celu ograniczenia wpływu na środowisko wykorzystano energooszczędne oświetlenie LED, pompy ciepła oraz instalację fotowoltaiczną o mocy 50kWp. Z myślą o pracownikach na terenie obiektu usytuowano miejsca postojowe dla samochodów osobowych oraz przystanki autobusowe dla transportu pracowniczego.

Zdjęcie główne: mat. prasowy

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi

biznes

LPP

REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES