Vinted prosi o wyciąg z konta bankowego? To nie scam, a jeden z etapów weryfikacji użytkowników. Sprawdź, jak wygląda proces i kiedy platforma może o niego poprosić, by nie dać się oszukać.
Platforma Vinted zyskała ogromną popularność w ostatnich latach, stając się jednym z ulubionych miejsc Polaków na kupowanie i sprzedawanie używanych ubrań i dodatków. W trosce o bezpieczeństwo użytkowników i zapobieganie oszustwom, Vinted wprowadził procedurę weryfikacji tożsamości. Jeden z jego etapów może obejmować przesłanie wyciągu z konta bankowego.
Przeczytaj również: Sprzedasz ponad 30 produktów na Vinted – dowie się o tym fiskus
Dlaczego Vinted prosi o wyciąg z konta?
Weryfikacja tożsamości
Vinted ma obowiązek weryfikować tożsamość swoich użytkowników, aby zapobiegać oszustwom i praniu pieniędzy. Wyciąg z konta może pomóc w potwierdzeniu danych osobowych użytkownika.
Vinted ma obowiązek weryfikować tożsamość swoich użytkowników, aby zapobiegać oszustwom i praniu pieniędzy. Wyciąg z konta może pomóc w potwierdzeniu danych osobowych użytkownika.
Przetwarzanie wszystkich płatności wykonywanych na platformie została powierzona firmie Adyen, N.V.– zaufanemu i podlegającemu regulacji dostawcy usług płatniczych. W ramach zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa, firma przeprowadza proces weryfikacji danych pod nazwą Know Your Customer (KYC). „Jeśli sprzedajesz na Vinted i posiadasz aktywowany Portfel Vinted, przejście przez tę procedurę może okazać się niezbędne” – informuje Vinted.
Weryfikacja danych KYC posiada dwa etapy. Pierwszy dotyczy użytkowników, którzy:
- Sprzedali przedmioty o łącznej wartości 1000 euro w ciągu roku (wliczając anulowane transakcje)
- Zachowali się podejrzanie lub ich konto powiązano z nielegalnymi działaniami
Proces weryfikacji polega na przesłaniu skanu lub zdjęcia dowodu osobistego, paszportu lub prawa jazdy (ważnego i obustronnego).
Drugi etap weryfikacji dotyczy użytkowników Vinted, którzy:
- Sprzedali przedmioty o łącznej wartości 5000 euro w ciągu roku (wliczając anulowane transakcje)
- Zachowali się podejrzanie lub ich konto powiązano z nielegalnymi działaniami
Polega na przesłaniu skanu lub zdjęcia wyciągu bankowego z ostatnich 12 miesięcy. Wyciąg musi zawierać: Logo banku lub jego unikalną nazwę, dane konta bankowego zgodne z tymi na Vinted, datę wystawienia.
Prosimy cię o zdjęcie twojego dowodu osobistego jedynie w sytuacji, gdy osiągniesz konkretny próg wypłat na Vinted – brzmi oficjalna informacja na stronie Vinted.
Rozwiązywanie problemów z płatnościami
W przypadku problemów z wypłatą środków z Vinted, platforma może poprosić o wyciąg z konta, aby zidentyfikować przyczynę problemu. Wyciąg z konta będzie niezbędnym dokumentem, by zweryfikować, czy dana płatność dotarła na konto. Jeśli twierdzisz, że płatność z portfela Vinted nie została dostarczona na twoje konto bankowe powiązane z kontem vinted, platforma zaleca sprawdzenie wyciągów bankowych od daty rozpoczęcia wypłaty do chwili obecnej. Dokładna kwota wypłacona z Portfela Vinted będzie zgodna z kwotą otrzymaną na konto bankowe. W tytule płatności mogą znaleźć się m.in. odniesienia do: „Vinted”, „Adyen”, „Leetchi”.
W przypadku, gdy płatność nie została doręczona przez 5 dni roboczych, Vinted prosi o bezpośredni kontakt przez zakładkę „Napis do nas” i dokładne opisanie problemu. Wówczas platforma może poprosić o wyciąg konta bankowego, na którym widoczne będą wszystkie płatności od daty rozpoczęcia wypłaty do chwili obecnej.
Na wyciągu z konta powinny znaleźć się takie dane jak:
- imię i nazwisko (zgodne z danymi podanymi w portfelu Vinted);
- numer konta bankowego;
- adres i kod banku;
- datę wydania wyciągu.
“Zrzut ekranu z wyciągiem bankowym w zupełności wystarczy. W celu ochrony prywatności możesz ukryć pozostałe, niezwiązane z daną sytuacją szczegóły i kwoty płatności” – informuje Vinted.
Czy przesyłanie wyciągu z konta do Vinted jest bezpieczne?
Prośba Vinted o przesłanie wyciągu z konta może budzić obawy o bezpieczeństwo danych osobowych. Należy jednak pamiętać, że platforma zapewnia poufność tych informacji. Vinted gwarantuje, że wszystkie dane przesyłane przez użytkowników są bezpieczne. Platforma wykorzystuje szyfrowanie SSL i inne środki bezpieczeństwa, aby chronić dane przed nieautoryzowanym dostępem.
Jeśli Vinted prosi o przesłanie wyciągu z konta, należy:
- Upewnić się, że wiadomość pochodzi z oficjalnego adresu Vinted.
- Sprawdzić, jakie dane Vinted chce uzyskać z wyciągu.
- Zakryć poufne dane na wyciągu, takie jak PESEL, numery PIN czy CVV kart płatniczych.
- Przesłać wyciąg z konta tylko w formacie PDF lub JPG.
Jeśli Vinted prosi o przesłanie wyciągu z konta, użytkownik ma prawo odmówić. Należy jednak pamiętać, że w takim przypadku platforma może zablokować możliwość dokonywania transakcji lub wypłaty środków.
Jeśli użytkownik zdecyduje się przesłać wyciąg z konta, powinien upewnić się, że dokument zawiera tylko niezbędne informacje. Zaleca się również zakrycie numeru PESEL oraz innych danych, które nie są niezbędne do weryfikacji. Prosząc o zdjęcia karty płatniczej lub wyciągu bankowego, zaznaczamy, że osobiste dane mogą zostać zasłonięte – czytamy w oficjalnym FAQ Vinted.
Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do przesyłania wyciągu z konta do Vinted, skontaktuj się z biurem obsługi klienta platformy.
Przeczytaj również: Jak szukać na Vinted, aby znaleźć perełki w świetnych cenach?