noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
światowy dzień walki z depresją

Dziś Światowy Dzień Walki z Depresją. Sprawdź, które marki zwracają uwagę na problemy zdrowia psychicznego

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

23 lutego obchodzimy Światowy Dzień Walki z Depresją. Według Światowej Organizacji Zdrowia jest ona czwartą najpoważniejszą chorobą na świecie i jedną z głównych przyczyn samobójstw. 

Szacuje się, że w Polsce ok. 8 mln ludzi cierpi na stany depresyjne lub depresję, z czego jedynie 1,5 mln jest diagnozowanych i leczonych. Światowy Dzień Walki z Depresją, ustanowiony przez Ministra Zdrowia w 2001, ma na celu podnoszeniu świadomości na temat tej choroby i zachęcaniu do szukania pomocy przez osoby, które jej doświadczają. W profilaktykę zdrowia psychicznego angażuje się szereg marek modowo-kosmetycznych. Sprawdzamy najgłośniejsze akcje społeczne.

Reserved x ITAKA: Telefon dla młodych

W czerwcu 2021 roku marka Reserved wspólnie z Fundacją ITAKA uruchomiły Telefon Zaufania Młodych. To numer, pod którym pomoc mogą znaleźć młode osoby w kryzysie psychicznym. Telefon nieprzerwanie funkcjonuje pod numerem 22 484 88 04. Dyżurujący specjaliści, mający wieloletnie doświadczenie, są dostępni pięć dni w tygodniu – od poniedziałku do piątku w godzinach 13:00-20:00. Dzięki temu młode osoby będą mogły skontaktować się w najlepszym dla siebie momencie, bez osób trzecich. olejną formą pomocy są spotkania online.

Po dwóch latach działalności, udało przeprowadzić się 15719 rozmów telefonicznych, 3045 rozmów na czacie i 1340 konsultacji psychologicznych online. Akcja została przedłużona o kolejny sezon i oficjalnie ma potrwać do 30.06.2024

Pepco: “Dom zaczyna się od serca”

W październiku ubiegłego roku Pepco zainicjowało kampanię społeczną „Dom zaczyna się od serca”. Jej celem było zachęcenie do rozmów z bliskimi, szczególnie na trudne tematy. Jak wskazały badania przeprowadzone na zlecenie marki, w co trzeciej rodzinie w Polsce  nie mówi się o problemach, a o emocjach i uczuciach rozmawia z bliskimi tylko 24 proc. młodych osób. W ramach kampanii, Pepco we współpracy z ekspertami przygotowało dedykowane materiały, które mają zachęcić rodziny do budowania silniejszych relacji rodzinnych. W efekcie stworzono m.in. grę „Opowiem Ci o tym”, która ułatwiać ma nawiązanie i rozwijanie pogłębionego kontaktu. 

Z okazji Światowego Dnia Walki z Depresją Pepco podsumowało dotychczasowe efekty akcji.Do tej pory odnotowano ponad 8 tysięcy pobrań gry ze strony internetowej. Wychowawcy z Towarzystwa Przyjaciół Dzieci potwierdzają, że wykorzystanie kart jako pomocy edukacyjnej w placówkach prowadzonych przez TDP wspomaga pracę z grupą, dzięki nim młode osoby są bardziej otwarte i chętne do rozmowy o swoich emocjach.

TATUUM: Dogether

TATUUM od lat wspiera działania mające na celu poprawę zdrowia psychicznego. W najnowszej kolekcji na pierwszy plan wysuwa korzyści i leczniczą moc, jakie niesie ze sobą dogoterapia. Niezwykła siła przebywania z czworonożnymi przyjaciółmi wyraża kampania Dogether. Nieprzypadkowy jest też wybór partnera akcji, czyli stowarzyszenia Zwierzęta Ludziom, któremu przekazany zostanie dochód ze sprzedaży kolekcji.

Czym dokładnie jest dogoterapia? To metoda terapeutyczna polegającą na bezpośrednim, dotykowym kontakcie pacjenta z czworonogiem. Obecność psa sprawia, że podnosi się poziom oksytocyny, czujemy przypływ dobrej energii i zalewa nas fala szczęścia. Oksytocyna pomaga w psychiatrii w leczeniu stanów lękowych, depresji, przewlekłego stresu, nałogów.  Jej wysoki poziom przyspiesza regenerację oraz zmniejsza ciśnienie krwi. 

DOVE i MŁODE GŁOWY Fundacji UNAWEZA

Marka Dove i projekt MŁODE GŁOWY Fundacji UNAWEZA ogłaszają połączenie sił w celu poprawy kondycji zdrowia psychicznego nastolatków w Polsce. Podejmowane działania ukierunkowane są na edukację oraz realną pomoc młodzieży, by w pełni mogła korzystać ze swojego potencjału, potrafiła identyfikować zagrożenia oraz wiedziała, gdzie udać się po wsparcie w razie potrzeby. Ambasadorką wspólnej inicjatywy jest Martyna Wojciechowska.

W ramach współpracy Dove i projektu MŁODE GŁOWY powstała lekcja dla szkół dotycząca odporności psychicznej przygotowana przez psycholożki i ekspertki merytoryczne: Małgorzatę Ohme (Dove Self-Esteem) i Joannę Flis (MŁODE GŁOWY). Podczas warsztatów nastolatkowie dowiedzą się, czym jest odporność psychiczna, jak ją wzmacniać i jak pomagać budować ją innym. Szkoły mogą bezpłatnie pobrać lekcję na stronach doveselfesteem.pl oraz mlodeglowy.pl. 

Przeczytaj również: Arket, COS i &Other Stories dostępne online w Polsce na jednej platformie sprzedażowej

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
Tagi
(3,1)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,1)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,1)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Newsletter

FASHION BIZNES