noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Wejście do sklepu CCC znajdujące się w jednej zgalerii ghandlowych

CCC i HalfPrice znacznie poprawiły wyniki. Jakie są cele Grupy na 2024 rok?

REKLAMA
noSlotData

W IV kwartale roku obrotowego 2023, trwającego od początku listopada do końca grudnia, Grupa CCC odnotowała przychody na poziomie 2,5 mld PLN. W omawianym okresie HalfPrice pozostał najszybciej rosnącym segmentem w Grupie z dynamiką 53 proc. rdr. Ponadto założony przez Dariusza Miłka podmiot wypracował wzrost rentowności EBITDA o 6 p.p. rdr. Naszą uwagę zwróciła również finalizacja procesu bniżenia poziomu i poprawy struktury zapasu w Modivo.

Przeczytaj również: Aż 4 miliony kary dla polskiego sprzedawcy online. Wyciekły dane klientów

Grupa CCC – wyniki finansowe

Grupa CCC w czwartym kwartale 2023 r. odnotowała przychód na poziomie 2,5 mld PLN. Oznacza to jej najwyższą w historii sprzedaż w pojedynczym kwartale. Wynik ten osiągnięto mimo spowolnienia w sektorze e-commerce i niższej sprzedaży w szyldach Modivo i e-obuwie.pl. Głównym motorem napędowym wzrostu pozostaje HalfPrice z dynamiką 53 proc. rdr. W omawianym kwartale Grupa odnotowała skokowy wzrost marży brutto (o 4 p.p.) do poziomu 46,7 proc. Głównie za sprawą dynamicznego wzrostu marży w segmentach CCC (+8 p.p. rdr) oraz HalfPrice (+6 p.p. rdr). 

Za nami niezły sprzedażowo i wynikowo kwartał, ale nasze ambicje sięgają wyżej. Naszym celem pozostaje trwała poprawa rentowności w każdym z szyldów – powiedział Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC. – Liczymy na to, że 2024 będzie rokiem stopniowej odbudowy siły zakupowej konsumenta. Wyhamowanie inflacji, w połączeniu z rosnącymi wydatkami gospodarstw domowych, stworzą sprzyjające środowisko do wzrostu. Jesteśmy przygotowani, żeby ten dobry klimat w pełni wykorzystać, w każdej z naszych linii biznesowych – dodał.

Przeczytaj również: Ogromny spadek przychodów polskiej marki. Ponadto ogłoszono jej wyjście z GPW

Grupa CCC – IV kwartał 2023

W omawianym kwartale Grupa CCC wypracowała wynik operacyjny na poziomie 96 mln PLN (+147 mln PLN rdr) i niemal 3-krotnie wyższy rdr zysk EBITDA. Segment CCC w kolejnym już kwartale z rzędu zanotował skokową poprawę rentowności EBITDA, do poziomu przekraczającego 20 proc. Z kolei HalfPrice w minionym kwartale wypracował przeszło 5-krotnie wyższy rdr wynik operacyjny.

Atrakcyjna oferta produktowa, optymalizacja skali i struktury akcji promocyjnych wraz z lepszymi warunkami zakupu kolekcji przyczyniły się do umocnienia marży brutto w CCC. Powyższe, w połączeniu ze ścisłą dyscypliną kosztową (koszty spadły o 12 proc. rdr; szósty kwartał z rzędu poprawy tego wskaźnika), pozwoliło na wypracowanie wysokiej dwucyfrowej rentowności operacyjnej. Z kolei w Grupie Modivo wchodzimy w nowy rok z dużo lepszą strukturą zapasu. To sprawia, że liczymy na trwałe odbudowanie jej rentowności – stwierdził Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC.

Rentowność Grupy Modivo pozostawała pod presją realizowanego programu optymalizacji zapasu. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, poziom zapasu Grupy ukształtował się poniżej 1 mld PLN. Poprawiła się także struktura wiekowa zapasu – ponad 84 proc. (+17 p.p. rdr) udziału w niej stanowią najnowsze kolekcje. W stosunku do ubiegłego roku, szybsze i efektywniejsze były również przedsezonowe odbiory towaru z kolekcji wiosna-lato.

Nasze priorytety na 2024 rok to dwucyfrowy wzrost sprzedaży Grupy. Również poprawa marży brutto w każdej, bez wyjątku linii biznesowej, utrzymanie wysokiej dyscypliny kosztowej, poprawa rentowności EBITDA w każdym z naszych szyldów oraz niższy poziom kosztów finansowych – podsumował założyciel Grupy CCC.

Przeczytaj również: Luksusowe zegarki jak biżuteria. Jakie modele chcemy nosić?

Zdjęcie główne: mat. partnera

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi

biznes

CCC

REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES