Brunello Cucinelli z imponującym wynikiem zamknął ostatni kwartał roku 2023. Włoski producent odzieży luksusowej pobił dotychczasowe rekordy sprzedaży, notując 24 proc. wzrost rdr. Swój sukces może zawdzięczać modzie na „cichy luksus”.
Przeczytaj również: Kolejna sieć domów towarowych bankrutuje. Przez 90 lat sprzedawała modę męską
Włoska marka luksusowa, Brunello Cucinelli, zakończyła 2023 rok niebywałym sukcesem. Według najnowszego raportu finansowego, ostatni kwartał ubiegłego roku miał przynieść spółce sprzedaż rzędu 1,14 mld euro. Oznacza to aż 24 proc. Wzrost w stosunku do analogicznego okresu w 2022 roku.
Dane wskazują, że największą popularnością marka Brunello Cucinelli cieszyła się wśród klientów z Azji (40,4 proc. dochodów), Ameryki Północnej i Południowej (20,8 proc.) oraz Europy (16,8 proc.). Dochody włoskiego domu mody sięgnęły 321 mln euro (+15,6 proc. rdr), co stanowi rekord w dotychczasowej historii marki.
Właściciel marki Brunello Cucinelli podkreślił w oficjalnym w oświadczeniu, że nie obawia się faktu, iż wzrost sprzedaży to jedynie chwilowa moda na produkty ekskluzywne. Duże zamówienia na projekty z naszej kolekcji na sezon wiosna-lato 2024 i znakomity początek sprzedaży poskutkował najbardziej optymistyczną prognozą na pierwszą połowę tego roku – podkreślił.
Przeczytaj również: Luksusowe trendy 2024
Brunello Cucinelli – co to za marka?
Brunello Cucinelli to włoski luksusowy dom mody znany z wysokiej jakości odzieży i akcesoriów z kaszmiru. Firma została założona w 1978 roku przez Brunello Cucinelli, który do tej pory pozostaje jej prezesem i dyrektorem generalnym. Cucinelli jest zwolennikiem kapitalizmu humanistycznego, z silnym naciskiem na dbałość o wartości ludzkie, względy etyczne i poszanowanie równości społecznej. Firma znana jest ze swojego zaangażowania na rzecz uczciwych praktyk pracy i zrównoważonego rozwoju środowiska.
Produkty Brunello Cucinelli sprzedawane są w ponad 60 krajach. Flagowy sklep marki zlokalizowany jest w Solomeo we Włoszech, małym miasteczku, które Cucinelli odrestaurował i przekształcił w centrum kultury i sztuki. Filozofia firmy opiera się na założeniu, że luksus powinien być zrównoważony i etyczny oraz przyczyniać się do dobrobytu zarówno środowiska, jak i społeczności.
Brunello Cucinelli jest popularnym wyborem wśród celebrytów i znawców mody. Firma słynie ze swojej dyskretnej elegancji i ponadczasowych projektów. Produkty marki często opisywane jako „luksusowo proste”, idealnie wpisują się w popularną stylistykę efortlescs chic. Nie bez znaczenia dla marki Brunello Cucinelli stał się wzrost popularności stylu quiet luxury, którego katalizatorem był głośny serial „Sukcesja”.
Zdjęcie główne: Brunello Cucinelli, mat. prasowe
Przeczytaj również: W ciągu dekady na świecie może pojawić się pierwszy bilioner. Tymczasem walka z ubóstwem zajmie … 200 lat