Grupa L’Oréal zdecydowała się na przejęcie szwajcarskiego startupu Gjosa. Tym samym rozszerzyła swój portfel o podmiot, który w ostatnim czasie opracował głowice prysznicowe zmniejszają zużycie wody o 69 proc.
Przeczytaj również: Kering inwestuje w Sqim. To kolejny start-up odkrywający potencjał grzybów
L’Oréal kupił startup Gjosa
W 2021 roku L’Oréal nabył mniejszościowy pakiet udziałów w startupie Gjosa, który w ubiegłym roku wyposażył 10 tys. salonów fryzjerskich w Europie i na Bliskim Wschodzie w swoje głowice prysznicowe. Koncern zafascynowany sukcesem startupu postanowił przejąć go z zamysłem udostępnienia modernizacji kolejnym 200 tys. salonów.
– Do 2030 r. prawie 60 proc. światowej populacji będzie cierpiało z powodu niedoboru wody. Połączenie nauki i technologii odegra kluczową rolę w naszych wysiłkach na rzecz ochrony tego cennego zasobu – powiedziała Barbara Lavernos, zastępca dyrektora zarządzającego ds. badań, innowacji i technologii w L’Oréal. – Dzięki oficjalnemu dołączeniu Gjosa do L’Oréal możemy przyspieszyć badania i innowacje oraz wejść na rynek z bardziej innowacyjnymi i zrównoważonymi rozwiązaniami Beauty Tech dla rynków profesjonalnych i konsumenckich – dodała. W rozwiązaniu proponowanym przez Gjosa koncern widzi możliwość wdrożenie znacznych oszczędności w zużyciu wody przez branżę beauty.
Przeczytaj również: Jak wybierać influencerów do kampanii? Przyglądamy się współpracy Lego z Igą Świątek
O L’Oréal
Grupa L’Oréal zatrudnia 87 400 pracowników i jest właścicielem 37 międzynarodowych marek. W 2022 roku odnotowała przychody na poziomie 38,26 miliarda euro. W pierwszym kwartale roku fiskalnego 2023 wzrost jej przychodów wyniósł 12,6% proc. w ujęciu porównywalnym i przy stałych kursach wymiany.
Przeczytaj również: Jak się ubierać zimą do pracy? Sprawdzone stylizacje
Zdjęcie główne: mat. prasowy