– Pomimo trudnych warunków rynkowych, odnotowaliśmy kolejny rok strategicznego postępu i rekordowej sprzedaży – skomentował wyniki grupy Pepco za rok obrotowy 2022/2023 jej prezes wykonawczy, Andy Bond. Powiedział on również z jakimi wyzwaniami rynkowymi przyjdzie im zmierzyć się w kolejnych dwunastu miesiącach.
Przeczytaj również: Które znane firmy z branży fashion zniknęły z rynku w 2023 roku? Te marki złożyły wnioski o upadłość
Grupa Pepco – wyniki finansowe za rok obrotowy 2022/23
W okresie roku obrotowego 2022/23, zakończonego 30 września, przychody grupy wzrosły do 5,6 mld EUR. Oznacza to, że byłby wyższe od zeszłorocznych o 17,1 proc. W tym samym okresie EBITDA Pepco wzrosła o 3,1 proc. osiągając poziom 753 mln EUR. Zysk netto spółki wyniósł 102 mln EUR. Był niższy od wypracowanego w zeszłym roku o 41 proc.
– Nasze ogólne wyniki przyjęliśmy z mieszanymi uczuciami ze względu na dość rozczarowującą wielkość zysku. Zgodnie z informacjami, które przedstawiliśmy podczas Dnia Rynków Kapitałowych w październiku, podejmujemy zdecydowane działania aby temu zaradzić oraz zmierzamy do realizacji naszej strategii zapewnienia bardziej systematycznego wzrostu sprowadzającej się do hasła +robić mniej, by osiągnąć więcej+, z większym naciskiem na poprawę rentowności i generowanie gotówki – powiedział Bond.
W omawianym okresie marża brutto grupy wyniosła 40,1 proc., co oznacza spadek o 0,7 p.p. – Pomimo trudnych warunków rynkowych, odnotowaliśmy kolejny rok strategicznego postępu i rekordowej sprzedaży w wysokości 5.649 mln euro w porównaniu z wyśrubowanymi już wynikami wypracowanymi rok wcześniej. Otworzyliśmy rekordową liczbę 668 nowych sklepów netto – kontynuował prezes wykonawczy.
Przeczytaj również: Miasta, w których warto kupić dom. Eksperci nieruchomości wybrali obszary najlepsze dla inwestycji
Grupa Pepco – plany na kolejny rok
Grupa Pepco poinformowała za pośrednictwem opublikowanego komunikatu, że w nadchodzących dwunastu miesiącach planuje otwarcie ponad 400 sklepów. – Wybiegając myślami w przyszłość do 2024 r., pragnę zauważyć, że pomimo spodziewanej kontynuacji krótkoterminowych wyzwań sprzedażowych w całej branży. Spoglądamy w nadchodzący rok z ostrożnym optymizmem ze względu na niedawno opublikowane dane wskazujące na spodziewane złagodzenie niektórych źródeł presji na budżety gospodarstw domowych, szczególnie w Europie Środkowo-Wschodniej. Spodziewamy się również poprawy marży brutto w trakcie roku, a nawet już teraz dostrzegamy zachęcające sygnały w tym zakresie – zakończył Andy Bond.
Przeczytaj również: Kokardy na choinkę 2023. Modele z popularnych sieciówek
Zdjęcie główne: mat. prasowy