Polska branża PR rozwija się w wyjątkowo szybkim tempie i sukcesywnie rozwija swoje kompetencje. Aktualnie na rynku działa niemal 6 tysięcy przedsiębiorstw świadczących „usługi z zakresu public relations”. Jedynie część z nich związana jest z sektorem mody i urody. Przybliżamy listę czołowych agencji PR-owo-marketingowych dbających o wizerunek polskich i zagranicznych marek z branży fashion.
Przeczytaj więcej: Ile jest agencji PR w Polsce w 2023? Ta branża rozwija się w zaskakującym tempie
Aliganza
To właśnie Agliganza jako pierwsza zadebiutowała na rynku jako agencja marketingowa skupiona na branży mody. Na rynku utrzymuje się niemal 20 lat, działając w szeroko pojętym obszarze lifestyle’u. Działania agencji skupiają się wokół tworzenia strategii komunikacji, relacji z mediami, usług kreatywnych, narzędzia digitalowych, consultingu, influencer marketingu i produkcji wydarzeń. Do aktualnych klientów agencji Aliganza należą: Deichmann, Oriflame, Sketchers, Swarovski, Health Labs Care czy Bonprix.
Big Picture
Big Picture tworzy zespół doradców z obszaru strategii komunikacji, public relations, public affairs i zarządzania wizerunkiem. Do zadań agencji należy budowanie relacji i dialogu z mediami, partnerami biznesowymi, instytucjami i klientami. Zakres naszych kompetencji obejmuje zarówno doradztwo na poziomie tworzenia strategii, jak i realizację projektów kreatywnych dla firm, marek, osób oraz instytucji.
Blame US
Agencja komunikacji marketingowe, która działa we współczesnym, cyfrowym świecie. Zespół Blame Us to specjaliści PR i e-PR, którzy oferują kreatywne usługi z zakresu tworzenia wizerunku, PR i marketingu. Firma zajmuje się działaniami z zakresu relacji z mediami, influencer marketingu czy projektowania graficznego, jednocześnie zajmując się organizacją eventów.
GPoland
Multibandowa agencja działająca na polskim rynku od niemal 20 lat. Na rynku GPoland wyróżnia model biznesowy, w skład którego wchodzą m.in. współpraca franczyzowa, sprzedaż hurtowa, dystrybucja marek, szkolenia, obsługa marketingowa i PR-owa. Agencja reprezentuje aktualnie ponad 80 marek modowych o międzynarodowym zasięgu, a jej zespół liczy prawie setkę specjalistów. W porolio agencji znajdują się między innymi: Patrizia Pepe, Liu Jo, Twinset, Geox, Empiro Armani, Trussardi czy Samsoe Samosoe. Siedziba i showroom agencji o powierzchni 8 tys. m2. zlokalizowane są przy ul. Połczyńskiej 104 w Warszawie.
Fashion Valley
Butikowa agencja kreatywna stworzona przez Laurę Wojtasiak i Justynę Bystrzycką. Na polskim rynku od 2015 roku kompleksowo zajmuje się dbaniem o wizerunek polskich marek modowych, rodowych i lifestyle’owych. Agencja realizuje działania z zakresów: budowania strategii marki, public relations, social mediów, copywritingu, produkcji sesji zdjęciowych, projektowania graficznego czy web developmentu. Z agencją współpracują takie polskie marki jak Spadiora, Lobos, Madelle czy Pola N.
The ICON Agency
The ICON Agency to agencja 360’, które od 2015 roku zajmuje się kompleksową obsługą marek fashion, beauty oraz lifestyle – od stworzenia strategii PR-owej, przez obsługę social mediów, po organizację eventów. Na co dzień agencja współpracuje ze światowymi markami jak Hermès, Pandora, Bimba y Lola, Calzedonia, Dyson czy Charlotte Tilbury.
LePont
LePont rozpoczęło działalność na polskim rynku w inicjatywy Kamili Kończak. Jako agencja komunikacyjna firma prowadząi kreatywne projekty PR, opiekuje się markami i ich wizerunkiem. Le Pont pracuje z najpopularniejszymi polskimi markami modowymi i urodowymi, w tym Le Brand, Elementy, BIZUU czy Yope.
Lensomai Communication
Polska agencja komunikacji marketingowej, która buduje swoją pozycję na rynku od dekady. Lensomai Communication wspiera klientów w projektowaniu strategii i procesach komunikacji oraz współpracy z mediami. Agencja ma doświadczenie w pracy z markami z szerokiego wachlarza dziedzin. Jednym z głównych klientów sektora mody agencji Lensomai Communication jest NAOKO.
MOODBOARD
Agencja kreatywna silnie oszadzona w branży mody. Oferta agencji obejmuje działania niestandardowe, kompleksową obsługę marek w zakresie marketringu, PR i działania influencerskie. Agencja odpowiada również za obsługę social media, organizację wydarzeń branżowych, produkcję foto i video czy tworzenie kontentu. Główni klienci agencji to między innymi Levi’s, Converse czy Douglas.
Prêt-à-Porter PR
Agencja od wielu lat działa na polskim rynku mody, prowadząc obsługę polskich i światowych marek sektora fashion. Działania agencji wiążą się z kompleksową obsługą marek, organizacją wydarzeń, influencer marketingiem i relacjami z mediami. Aktualni klienci agencji to Guess, COS, Uniqlo, Vistula czy Drunk Elephant.
Rebell Concept
Rebell Concept to agencja marketingowa stworzona przez Bartłomieja Pałubickiego, wspierającą polskie i zagraniczne marki z dziedziny mody i lifestyle’u. Usługi marki obejmują kategorie: media relations, brand communications, influencer marketing czy tworzenie kontentu. Rebell Concept odpowiada również za przygotowanie i przeprowadzenie wydarzeń. Showroom firmy zlokalizowany jest przy ulicy Mokotowskiej.
Zdjęcie główne: Unsplash
Przeczytaj również: Polska branża odzieżowa cierpi, kiedy luksus nad Wisłą ma się świetnie