Grupa VRG po raz drugi rusza z akcją “Daj niepotrzebnym ubraniom drugie życie”. Tym razem zostanie przeprowadzona pod szyldem marki Bytom. Akcja jest częścią strategii grupy w obszarze zrównoważonego rozwoju.
Przeczytaj również: Butik Cyrkularny podbija centra handlowe. Na czym polega fenomen tej sieci?
To już drugi raz, kiedy polska spółka VRG podejmuje się zbiórki ubrań na rzecz środowiska. Pierwszą marką, która wzięła udział w programie #OdkryjMocPomagania była Wólczanka. Po zakończonej sukcesem akcji, tym razem przyszła kolej na markę Bytom. Tym samym spółka chce zachęcić swoich klientów do oddania zalegających w domach ubrań. Celem akcji jest wsparcie środowiska i danie drugiego życia niepotrzebnym ubraniom.
Stoimy w obliczu wyzwań środowiskowych. Może się wydawać, że pojedynczy sweter wrzucony do boksu niczego nie zmieni. Jednak kiedy staje się częścią ponad 3 ton ubrań przeznaczonych do recyclingu i tworzy wsparcie finansowe dla programów społecznych, to czyni realną różnicę – mówi Marta Fryzowska, wiceprezeska Grupy VRG, odpowiedzialna za segment odzieżowy.
Przeczytaj również: Bytom łączy modę z muzyką. Marka nawiązała współpracę z wybitnym polskim artystą
Zbiórka odzieży w salonach Bytom – na czym polega?
„Daj niepotrzebnym ubraniom drugie życie” to akcja, która ma na celu zbiórkę niepotrzebnych tekstyliów. W ramach kampanii #OdkryjMocPomagania, klienci odwiedzający 11 sklepów marki Bytom w największych miastach będą mogli oddać odzież do specjalnych boksów lub zamówić bezpłatnie kuriera, który odbierze ją ze wskazanej lokalizacji. Klienci mogą oddawać nową lub używaną odzież dowolnych marek. Dla klientów, którzy oddadzą ubrania stacjonarnie, Bytom przygotował specjalne akcesorium marki dedykowane akcji za symboliczny 1 grosz.
Oddane ubrania zostaną przekazane organizacji Ubrania Do Oddania. Zebrana w ten sposób odzież trafia później w ręce nowych właścicieli lub do butików cyrkularnych. Ubrania, które nie nadają się już do użytku trafiają do firm, które poddają je recyclingowi, co dodatkowo minimalizuje ilość marnowanych surowców. Każdy kilogram zebranej odzieży to datek finansowy przekazany na pomoc dla podopiecznych Fundacji Dzieciom “Zdążyć z pomocą.”
Akcja potrwa do 17 listopada 2024 roku. Jednocześnie Grupa VRG zapowiada większą skalę i rozszerzenie akcji na kolejne lokalizacje. Więcej szczegółów akcji można odnaleźć na stronie internetowej Bytom, w aplikacji mobilnej, na kanałach społecznościowych oraz w salonach stacjonarnych.
Przeczytaj również: Popularny polski producent rozszerza asortyment. Będzie sprzedawać naprawioną odzież
VRG realizuje strategię zrównoważonego rozwoju
Incjatywa Grupy VRG to kolejny krok ku realizacji strategii zrównoważonego rozwoju na lata 2023-2025. Zakłada ona stałe działania na rzecz środowiska i kwestii społecznych. Wśród podjętych do tej pory ruchów są te mające na celu zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko oraz zwiększenia udziału surowców z recyclingu w produkcji odzieży. VRG podejmuje również działania ku efektywnej kontroli łańcucha dostaw czy redukcji emisji gazów cieplarnianych. Podjęte kroki są jednocześnie wsparciem Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ w kwestii odpowiedzialnej mody i ochrony środowiska.
– Nie ograniczamy się tylko do tworzenia produktów, chcemy kształtować również przyszłość mody. Już teraz nasze ubrania są tworzone z myślą o długotrwałym użytkowaniu. W coraz większym stopniu wykorzystujemy tkaniny przyjazne środowisku lub pochodzące z recyklingu. Szukamy materiałów od certyfikowanych dostawców. Jesteśmy świadomi swojej roli w branży fashion i wiążącej się z tym odpowiedzialności, dlatego dążymy do minimalizowania swojego wpływu na środowisko. Ale wiemy także, że to wyzwanie nie tylko dla firm z branży, ale i dla naszych klientów. Dlatego zachęcamy ich, by razem z nami byli pozytywną zmianą – podkreśla – mówi Marta Fryzowska.
Zdjęcie główne: Unsplash
Przeczytaj również: Moda na start-up. Jak sztuczna inteligencja może wspomóc recykling odzieży?