noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

TOP 10 polskich marek, których wartość wzrosła w ostatnich latach [RANKING]

REKLAMA
noSlotData

Wartość polskich marek modowych oraz kosmetycznych dynamicznie wzrasta. Obrazują to coroczne rankingi, które plasują je na coraz to wyższych miejscach. Które firmy z branży odnotowały najwyższy wzrost w ciągu ostatnich dwóch lat?

Przeanalizowaliśmy ranking Forbesa z 2022 roku i sprawdziliśmy, które marki zrobiły największe postępy na rynku pod względem wartości.

1. Reserved

Reserved to wiodąca marka na horyzoncie polskim rynku fashion – jest obecnie najbogatszą firmą modową w Polsce, a jej wartość szacuje się na 699 milionów złotych. W ciągu roku awansowała z 33. miejsca na 19. pozycję w rankingu. To imponujący wzrost, który podkreśla dominację LPP – tuż za Reserved na prowadzenie wysuwają się inne brandy z portfolio spółki.

Zobacz też: LPP – kwartalne dane grupy w pigułce (1Q23/24)

2. CCC

CCC to polska firma obuwnicza, która w ciągu ostatnich dwóch lat znacznie zyskała na wartości. Według danych z zeszłego roku, jest wyceniana na 587 milionów złotych i plasuje się na 23 miejscu w rankingu najdroższych polskich marek. Sukces CCC opiera się na sprzedaży obuwia i akcesoriach w szerokim przedziale cenowym – dzięki temu z roku na rok powiększa się jej zasięg odbiorców. Oprócz tego, sukcesywnie rozwija swoje marki własne – w tym Jenny Fairy, Lasocki czy Gino Rossi.

3. House

House to kolejny brand z portfolio LPP, której produkty kierowane są przede wszystkich do młodzieży. W 2022 roku był warty 324 milionów złotych. W rankingu Forbesa plasuje się na 39 miejscu, podczas gdy rok wcześniej zajmował 84 miejsce. To również dzięki tej marce LPP odnotowało aż 40-sto procentowy wzrost przychodów.

4. Sinsay

Sinsay, podobnie jak House, w rankingu najcenniejszych polskich marek wzrosła o ponad 40 miejsc. Pod koniec 2022 roku Sinsay był warty aż 309 milionów złotych. To trzeci brand z portfela LPP, który pod względem wartości przebija większość polskich firm odzieżowych, a także oferujących wyposażenie do wnętrz – obecnie Sinsay to marketplace prężnie adaptujący najnowsze trendy.

5. Ziaja

Ziaja to marka kosmetyczna założona w 1989 roku przez Aleksandrę i Zenona Ziaja. Od tamtej pory stała się jednym z najważniejszych graczy na rynku kosmetycznym w Polsce – potwierdza to jej wartość, rosnąca z roku na rok. Według szacunków z rankingu Forbesa, wartość Ziai szacuje się na 223 milionów złotych. Przychody w 2021 roku usytuowały markę na 71 miejscu rankingu najcenniejszych marek. Z kolei w ostatnim zestawieniu z 2022 roku zajęła 56 miejsce.

Zobacz też: HISTORIA MARKI: Ziaja, czyli biznes, który zaczął się od kremu z maszyny do lodów

6. Diverse

Diverse zdobywa uznanie coraz szerszego grona klientów – oferuje różnorodne produkty i komunikuje swoje zaangażowanie w działalność na rzecz środowiska. W pod koniec 2022 roku była warta 140 milionów, a w rankingu Forbesa zajęła 74 miejsce. Tym samym Diverse zostawił w tyle 12 firm, które jeszcze rok wcześniej były warte więcej.

7. Cropp

Cropp to ostatnia firma należąca do portfolio LPP, która plasuje się w pierwszej dziesiątce najdroższych polskich marek modowych i kosmetycznych. Warta 133 miliony złotych, od 2021 roku przeskoczyła o trzy miejsca w rankingu – to 77 najcenniejsza marka w Polsce.

8. Bielenda

Bielenda to jedna z polskich marek kosmetycznych, której produkty są dystrybuowane do większości europejskich państw. Według danych 2020 roku, jej roczne przychody szacowano na około 165 mln złotych. Obecnie jej wartość szacuje się na ok. 58 milionów złotych (to 134 miejsce w rankingu najcenniejszych marek – rok wcześniej zajmowała 191 pozycję).

9. Carry

Carry to polska marka odzieżowa, która w ciągu roku zanotowała wzrost swojej wartości, awansując z 152. na 137. miejsce w rankingu najcenniejszych polskich marek. Obecnie marka jest wyceniana na 53 miliony złotych.

10. Gatta

Asortyment Gatty, jako jedna z nielicznych topowych polskich firm, skupia się na produkcji bielizny i rajstop. Pod koniec 2022 roku była warta 51 milionów złotych, co wypozycjonowało ją na 144 miejscu w rankingu (rok wcześniej była na 155).

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES