Cyfrowy świat przechodzi transformację, która odbija się na funkcjonowaniu branży mody. Szereg wprowadzanych innowacji technologicznych już zmienia konsumenckie przyzwyczajenia, a aktualizowane narzędzia usprawniają pracę na strategicznych stanowiskach. Sprawdziliśmy bieżące trendy!
Na całym świecie wiele czasu poświęca się tematyce kryzysu. Krajowe gospodarki boją się widma recesji. Coraz większa liczba segmentów traci – jednym z wyjątków jest kategoria produktów premium. Lukus ma się dobrze i trzeba zauważyć, że w ostatnim czasie jest on spleciony z tematyką technologiczną. Największe marki modowe chcąc przyciągać nowych klientów szukają rozwiązań oferujących im więcej niż najwyższej jakości produkty…
Wciągające doświadczenie
Wirtualna oraz rozszerzona rzeczywistość (VR i AR) zaczynają zmieniać nasze konsumenckie postrzeganie sposobu robienia zakupów. Do tej pory wielu klientów wybierało sklepy stacjonarne uważając, że tylko tam są wstanie wybrać odpowiedni dla siebie produkt. I tu obserwujemy rewolucję. Przy wykorzystaniu najnowocześniejszych rozwiązań marki zaczynają proponować swoim klientom narzędzia umożliwiające zdalne przymierzanie ubrań jeszcze przed ich zakupem.
Jak zgodnie zauważają, to rozwiązania nie tylko staje się znaczącym udogodnieniem dla konsumentów. Jego pozytywny wpływ widoczny jest również w sferze ekologicznej. Zmniejsza bowiem liczbę zwrotów, a co za tym idzie pozwala markom ograniczyć wytwarzanie śladu węglowego.
Personalizacja
AR i VR nie są jedynym innowacjami technologicznymi, które chcą zdominować przestrzeń cyfrową. Za zrewolucjonizowanie naszych doświadczeń związanych z robieniem zakupów w Internecie w największym stopniu odpowiada sztuczna inteligencja, czyli AI.
To ona obsługuje najnowocześniejsze „search’e”. Dzięki niej możemy pożegnać się z irytującymi botami, które nigdy nie były wstanie odpowiedzieć nam na szczegółowe pytania. AI to nowa generacja znająca indywidualne preferencje konsumenta, jego nawyki, zachowania i doświadczenia. I to właśnie na podstawie tych danych sztuczna inteligencja podpowiada, który produkt może być najwłaściwszym.
Przeczytaj również: Moda na luksus. Które przedmioty najmocniej zyskały na wartości?
Zrównoważona i etyczna technologia
Jednym z gorących tematów w świecie mody jest zrównoważony rozwój. Marki szukają rozwiązań do skutecznej walki ze zmianami klimatycznymi. Odwracają się plecami od tak zwanej szybkiej mody. Co w tej sferze proponuje najnowsza technologia?
Eksperci z portalu „Luxury Life Style Mag” twierdzą, że rok 2024 przyniesie nam nową generację narzędzi oraz urządzeń, które zgodne będą z zestawem proekologicznych wartości. Możemy oczekiwać, że pozwolą nam one minimalizować wytwarzanie CO2, a ich praktyki priorytetowo pokierują nas w stronę bardziej ekologicznego wyboru materiałów i sposobów produkcyjnych.
Zdjęcie główne: Pexels
Przeczytaj również: Reserved: jaka jest historia słynnej polskiej marki odzieżowej?