noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Wyniki finansowe spółki monnari Trade za I półrocze 2023

Czy Polki nadal kupują produkty Monnari?

REKLAMA
noSlotData

Czy łódzka spółka Monnari najlepsze lata ma już za sobą? A może dopiero nadchodzi prawdziwa moda na jej produkty? Odpowiedzi na te pytania poszukaliśmy w niedawno opublikowanym raporcie.

PRZYCHODY za II kw. br. obrotowego: 72,2 mln PLN (+ 0,7 proc. rdr)

PRZYCHODY za pierwsze półrocze br.: 138,5 mln PLN (+ 10 proc. rdr)   

MARŻA BRUTTO w II kw. br. obrotowego: 63,2 proc. (przed rokiem 60 proc.)

MARŻA BRUTTO za pierwsze półrocze br.: 59 proc. (przed rokiem 57,1 proc.)

Przeczytaj również: Trendy, które wylansowały Jane Birkin. Nosimy je do dziś

Co liczby mówią o zainteresowaniu klientek ?

Monnari jest spółka akcyjną zajmującą się głównie produkcją oraz sprzedażą odzieży damskiej. Jej giełdowy debiut mieliśmy okazję obserwować już wiele lat temu, a dokładnie w roku 2006. Od tamtego czasu kurs Monnari wzrósł o ponad 300 proc. To jednak dopiero początek pozytywów… Imponująco wyglądają wyniki finansowe spółki za ubiegły rok. Szczególnie okazale prezentuje się rubryka zysków. Z rekordowymi 57,44 mln PLN. I tu pojawia się małe, ale… Zeszłoroczne dane znacznie podbiły jednorazowe zdarzenia, takie jak sprzedaż części Ogrodów Geyera oraz umorzenie większości pożyczki z Polskiego Funduszu Rozwoju.

Bieżącą sytuację Monnari rozjaśnia nam raport informujący o wynikach spółki wypracowanych w pierwszym półroczu bieżącego roku. To, na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności to 10-proc. wzrost przychodów w porównaniu z rokiem ubiegłym. Okazuje się, że klienci na produkty spółki wydają coraz więcej. Powodem z pewnością nie jest wyłącznie wzrost cen, niewątpliwie to także rosnące zainteresowanie samą marką.

Pozytywnych sygnałów jest więcej. Informują o nich zarządzający. Sugerują oni, by zwrócić uwagę na sprzedaż stacjonarną spółki, a dokładniej na jej powierzchnię sprzedażową. Marki modowe, szczególnie po okresie pandemicznym, chcąc uciąć część kosztów często skłaniały się ku przesunięciu ciężaru sprzedaży w kierunku e-commerce’u. Monnari również dba o online, lecz inwestuje także w sklepy stacjonarne. Na koniec czerwca 2023 roku spółka posiadała 225 salonów sprzedaży. O 21 więcej niż przed rokiem. Monnari nabiera wiatru w żagle. Jesteśmy ciekawi, gdzie ją on doprowadzi!

Zdjęcie główne: Pexels
Przeczytaj również: UOKiK ukarał 16 spółek w związku z zatorami płatniczymi. Wśród nich Wojas
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES