noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
wyniki finansowe firmy wittchen

Polski producent ekskluzywnej galanterii odnotował 27-proc. wzrost przychodów

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

W okresie od kwietnia do czerwca grupa Wittchen wypracowała 110,6 mln PLN przychodu. Dla porównania, w drugim kwartale ubiegłego roku kwota ta wyniosła 86,8 mln PLN.

W drugim kwartale 2023 roku sprzedaż detaliczna notowanej na warszawskiej giełdzie grupy Wittchen osiągnęła poziom 96 mln PLN. To o 30 proc. więcej niż przed rokiem. Z B2B uzyskano kwotę 14,6 mln PLN. Zgodnie z opublikowanymi wynikami w całym pierwszym półroczu bieżącego roku przychody z segmentu detalicznego przekroczyły 180 mln PLN, rosnąc rok do roku aż o 38 proc. W tym samym okresie w sektorze B2B wypracowano 25,8 mln PLN.

Reakcja rynku

W środę, 5 lipca wchodząca w skład indeksu sWIG80 grupa rozpoczęła notowania od poziomu 34,9 PLN. O godzinie 13:00 jej akcje taniały o 3,07 proc. do 34,7 PLN. Obecny poziom kursu Wittchen z pewnością niepokoi inwestorów. Po pierwsze w ostatnich dniach obserwują oni trend spadkowy ceny walorów grupy. Po drugie dochodzi do niego przy dużym obrocie, co może być sygnałem postępowania trendu.

Kilka słów o marce

Wittchen to marka stworzona przed 23 laty przez Jędrzeja Wittchena. Mimo upływu lat biznesman wciąż zarządza jej działalnością. Obecnie w jego rękach znajduje się 75,31 proc. akcji grupy.

W ostatnich latach działalność grupy mocno koncentrowała się na rozwoju e-commerce. Zgodnie z danymi z marca 2023 grupa posiada 6 sklepów internetowych. Znaleźć możemy ją również na 40 platformach marketplace’owych. Ponadto Wittchen nie zapomina o kanale stacjonarnym. Pod szyldem marki otwartych jest 115 salonów, z czego 95 w Polsce, 7 w Czechach i 3 na Węgrzech. Grupa posiadała również 10 franczyzowych sklepów stacjonarnych na Ukrainie.

Zdjęcie główne: mat. prasowy
Przeczytaj również: LOUIS VUITTON NEVERFULL: CZY WARTO ZAINWESTOWAĆ W TEN MODEL?
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
(3,2)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,2)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,2)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Newsletter

FASHION BIZNES