Grupa VRG opublikowała szacunkowe wyniki sprzedażowe za czerwiec bieżącego roku. Mimo aspiracji dwucyfrowego wzrostu przychody spadły. Kurs od miesięcy nieprzerwanie poniżej 4 PLN.
SPRZEDAŻ W CZERWCU: 102,6 mln PLN (-8,3 proc. rdr)
SPRZEDAŻ W PIERWSZYM PÓŁROCZU: 602,4 mln PLN (+ 2,9 proc. rdr)
PRZYCHODY Z SEGMENTU JUBILERSKIEGO: 52,8 mln PLN
PRZYCHODY Z SEGMENTU ODZIEŻOWEGO: 49,7 mln PLN
Cele możliwe do utrzymania ?
Jednym ze strategicznych założeń grupy VRG jest wypracowanie 1,9 mld przychodu na koniec 2025 roku. To o około 200 mln PLN więcej niż odnotowano przed rokiem. Wyniki z pierwszego półrocza (602,4 mln PLN przychodu) pokazują, że realizacja tego planu może okazać się dużym wyzwaniem.
W ostatnich sześciu miesiącach największym zmartwieniem VRG okazał się segment odzieżowy. To on rok do roku wygenerował o ponad 22,1 proc. mniejszy przychód. Wynik ten był nawet gorszy od pandemicznego, pierwszego półrocza 2020 roku, kiedy to przychody VRG wyniosły 52,1 mln PLN.
– Wyraźnie obserwujemy, jak klienci reagują na obecną sytuację makroekonomiczną. Dobre wyniki sprzedażowe wypracowują nasze marki osadzone w segmencie dóbr luksusowych: W.Kuk w jubilerce oraz Deni Cler w segmencie odzieżowym. Istotnym wsparciem dla sprzedaży W.Kruk były rodzinne uroczystości, charakterystyczne dla czerwca. Śluby, zaręczyny, czy chrzciny – mówi Janusz Płocica, prezes zarządu grupy VRG.
Dodając również, że grupa zauważa „ograniczenie ruchu w sklepach stacjonarnych”, który w konsekwencji doprowadził do mniejszego popytu. Jego zdaniem, stąd wziął się „słabszy rok do roku wynik segmentu odzieżowego.”
W omawianym okresie właścicielowi takich marek, jak W.Kruk, Deni Cler, czy Wólczanka udało się poprawić marżę na sprzedaży. W szóstym miesiącu bieżącego roku wyniosła ona 56,6 proc. Dla porównania w analogicznym okresie ubiegłego roku była na poziomie 55,2 proc.
Giełdowe aspiracje
Wyniki negatywnie odbiły się na kursie grupy. Po ich opublikowaniu kurs delikatnie tąpnął. Po godzinie 11:00, chcąc kupić walor VRG musieliśmy zapłacić 3,62 PLN, czyli o blisko 2 proc. mniej niż w momencie otwarcia sesji.
Zdjęcie główne: mat. prasowy
Przeczytaj również: TOP 5 BUTÓW MĘSKICH MAREK PREMIUM W POLSCE. ZEGNA NA PODIUM!