Wartość globalnych przychodów reklamowych z witryn e-commerce należących do sprzedawców detalicznych może do 2028 roku przekroczyć poziom generowany przez telewizję.
Zgodnie z informacjami opublikowanymi w raporcie Global Mid-Year Forecast 2023, w bieżącym roku media detaliczne stały jednym z trzech najszybciej rozwijających się kanałów reklamowych. Mimo że wciąż plasują się za elektronicznymi bilbordami oraz telewizją internetową, to niewątpliwie ich rynek jest największym.
Jakie są prognozy na najbliższe lata? GroupM, platforma technologiczna tworzona przez agencje WPP, spodziewa się w 2023 roku niemal 10-proc. wzrostu przychodów z reklam umieszczanych w kanałach należących do mediów detalicznych. Do 2028 roku ta ścieżka dystrybucji treści stanowić ma 15,4 proc. jej całkowitego przychodu z reklam.
Na spływające szacunki reagują giganci. Zdaniem Reutersa sprzedawcy, tacy jak Amazon, Walmart, czy Target rozpoczęli wzmożone prace nad udoskonaleniem ofert mających na celu przyciągnięciu reklamodawców na ich strony internetowe.
Zdjęcie główne: Pexels
Przeczytaj też: Ta marka z ponad 100-letnią tradycją osiągnęła triumf! Wie, jak wykorzystać swój potencjał