noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
Chanel

Chanel odnotowuje gigantyczny wzrost przychodów. Zamierza być liderem w sektorze luksusowym

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Chanel odnotował przychody w wysokości 17,22 mld dolarów za rok kończący się 31 grudnia 2022 roku – wzrost o 17 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim oraz zyski w wysokości 5,78 mld dolarów.

Dobry rok dla Chanel

Chanel odnotował przychody w wysokości 17,22 mld dolarów za rok kończący się 31 grudnia 2022 roku, co oznacza wzrost o 17 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Tak dobre wyniki finansowe są podyktowane dwucyfrowym wzrostom we wszystkich kategoriach produktów z wyszczególnieniem galanterii skórzanej i obuwia. Zarząd firmy podkreślił rolę zwiększenia cen w generowaniu przychodów w 2022 roku; były one odpowiedzialne za 50 proc. wzrostu przychodów. Jednoznacznie zwrócił uwagę, że na solidną sprzedaż wpłynęli powracający klienci i po pandemiczne trendy w podróżowaniu.

Przeczytaj też: Chanel haute Couture AW 2023-24

Przychody francuskiej marki

W ujęciu geograficznym przychody w regionie Azji i Pacyfiku wyniosły 8,65 mld dolarów (wzrost o 14,3 proc. w stosunku do całorocznej sprzedaży w regionie w 2021 r.). Tymczasem przychody w Europie wzrosły do ​​4,72 mld dolarów (wzrost o 29,6 proc.), a sprzedaż w Ameryce Północnej do 3,86 mld USD (wzrost o 9,5 proc.). Zwracając się do rynku amerykańskiego, dyrektor finansowy Chanel, Philippe Blondiaux, powiedział Fashion Network, że sprzedaż rośnie obecnie “jednocyfrowo”.

Ceny wyrobów Chanel

Jeśli chodzi o pozycjonowanie marki (i ceny), Blondiaux podkreślił, że Chanel jest “najbardziej ekskluzywną lub jedną z najbardziej ekskluzywnych marek i zamierza utrzymać tę pozycję na rynku”. W raporcie nie zostały pominięte informacje na temat wzrostu cen w Chanel – w marcu i wrześniu 2022 r. oraz w marcu 2023 r. ceny zostały podwyższone, nawet o 8 proc. Nie wiadomo jeszcze, czego można się spodziewać we wrześniu, ale szef finansów ujawnił, że “ewolucja naszych cen będzie zależała od dwóch czynników: inflacji i efektów walutowych”.

Przeczytaj też: Padła rekordowa wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce! [raport KPMG]

Zdjęcie główne: Pexels

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
Tagi
(3,2)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,2)foreachslotdata->visible_adsense:0(3,2)foreachslotdata->visible_adsense:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:0

Newsletter

FASHION BIZNES