noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Ta kolekcja strojów kąpielowych wywołała burzę. Wszystko przez osobę o męskiej budowie ciała

REKLAMA
noSlotData

Czy kostiumy kąpielowe zarezerwowane są wyłącznie dla kobiet? Adidas wywołał szeroką dyskusję po tym, gdy na stronie sportowego giganta opublikowano zdjęcie osoby o męskiej budowie ciała prezentującej jednoczęściowy strój. Kolekcja celebrująca Miesiąc Dumy 2023 nie spodobała się wszystkim klientom marki. Dlaczego?

W świecie mody, gdzie projekty neutralne pod względem płci i dekonstrukcja tradycyjnych męskich i kobiecych ról od dawna cieszą się akceptacją, widok mężczyzny w kostiumie kąpielowym nie powinien szokować. Inaczej stało się w przypadku adidasa, który naraził się na bojkot ze strony klientów po opublikowaniu na stronie internetowej stroju kąpielowego prezentowanego przez osobę o męskiej budowie ciała. 

Adidas celebruje Pride Month 2023

Strój kąpielowy jest częścią kolekcji “Let Love Be Your Legacy” stworzonej we współpracy z projektantem Richem Mnisi. „W adidas wierzymy, że poprzez sport mamy moc zmieniania życia, a jeśli jest coś potężniejszego niż sport, jest to miłość. Miłość do gry. Miłość do siebie. Miłość do tego, kogo kochasz” – brzmi przesłanie kampanii. 

Kosium kąpielowy z kolekcji Pride 2023 prezentuje pływak Tom Daley. Internautów oburzył fakt, że strój pochodzący z kolekcji damskiej prezentowany jest na męskiej sylwetce. Komentującym nie podoba się, podział wprowadzony przez markę – podkreślają, że jeśli firma chciała stworzyć kolekcję neutralną płciowo, mogła wprowadzić taką kategorię. 

Problematyczny wydaje się fakt, że nie ujawniono jaką tożsamość płciową ma osoba na zdjęciu. Wówczas komentarze Internautów mogłyby być uznane za transfobiczne. 

Sportowy gigant w ogniu krytyki

W dyskusji wzięło udział wiele znanych postaci ze świata sportu i polityki, które nawołują do bojkotu marki. Riley Gaines, amerykańska pływaczka, aktywnie działająca na rzecz praw kobiet napisała na Twitterze: „Nie rozumiem, dlaczego firmy dobrowolnie sobie to robią. Mogli przynajmniej powiedzieć, że strój jest unisex, ale tego nie zrobili, ponieważ im chodzi o wymazanie kobiet”. Kongresmenka Marjorie Taylor Greene z Partii Republikańskiej również poparła to stanowisko, pytając: „Kto doradza tym dużym korporacjom, aby pomijały kobiety, połowę populacji, w celu prowadzenia sprzedaży dla osób transpłciowych, które stanowią mniej niż 1 proc populacji? Firmy są dla zysku, a nie dla polityki”

Adidas zignorował nieprzychylne komentarze, a strój kąpielowy, jak i oryginalne zdjęcia nadal są dostępne na jego stronie internetowej.

Przeczytaj również: Te brandy warto znać. Najpopularniejsze marki polskich gwiazd

Zdjęcia: adidas.pl

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES