LinkedIn daje ogromne możliwości dla empoyer brandingu i rozwoju biznesu. Zauważa to coraz więcej światowych i polskich marek, które aktywnie tworzą tam swoje profile, gromadząc coraz to większe grono odbiorców. Które polskie profile znanych firm e-commerce warto śledzić na na LinkedIn?
LinkedIn to jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych na świecie, która sukcesywnie poszerza swoje grono użytkowników. Platforma wykorzystywana jest przede wszystkim do nawiązywania kontaktów biznesowych i budowania marki osobistej. Przestrzeń ta chętnie wykorzystywana jest też przez małe firmy i ogromne koncerny, które na swoim profilu gromadzą informacje o sobie, kreują pozytywny wizerunek, nawiązują relacje z potencjalnymi klientami czy prowadzą rekrutacje. Obecnie na LinkedIn znajdziemy ponad 59 mln kont firmowych. Platforma Digitalx postanowiła sprawdzić, jak polskie marki radzą sobie na tej platformie.
Najpopularniejsze polskie profile z branży e-commerce na LinkedIn
Digitalx przygotował zestawienie 20 najaktywniejszych na LinkedIn polskich kont z branży e-commerce, które aktywnie wykorzystują potencjał tej platformy i zgromadziły wokół siebie najwięcej odbiorców. Wśród przedsiębiorców, którzy prowadzą najaktywniejsze polskie profile znaleźli się: Biedronka, Allegro, Lidl, Rossmann czy Empik. Niekwestionowanym zwycięzcą rankingu została spółka LPP, którą śledzi niemal 74 tys. użytkowników.
W rankingu polskich profili na LinkedIn, które zgromadziły najliczniejszą społeczność znalazły się marki z segmentu moda & beauty. Są to kolejno:
1 miejsce: LPP – 73 561 obserwujących
5 miejsce: CCC – 26 262 obserwujących
8 miejsce: MODIVO – 17 293 obserwujących
9 miejsce: OTCF – 13 103 obserwujących
12 miejsce: Answear – 9 096 obserwujących
17 miejsce: Bielenda – 6 839 obserwujących
Bądź na bieżąco i śledź Fashion Biznes na LinkedIn
Jakie są korzyści prowadzenia profilu firmowego na LinkedIn?
Firmowy profil na LinkedIn niesie szereg pozytywów dla małych i dużych marek. Jedną z nich jest widoczna obecność w sieci i budowanie pozytywnego wizerunku firmy wśród obecnych pracowników, potencjalnych kandydatów i kontrahentów. Employer branding na LinkedIn pozwala zaprezentować misję i wizję firmy, przekazać wartości oraz zaprezentować kulturę organizacyjną. Dzięki publikacji wartościowych treści, prezentacji wyników i osiągnięć zwiększa szansę na zainteresowanie firmą, a co za tym idzie zbudowanie silnej pozycji na rynku.
Wśród kolejnych korzyści, jakie niesie aktywność na LinkedIn, Digitalx wymienia również zwiększenie rozpoznawalności marki. Regularne informowanie o działalności i kreowanie wizerunku w sieci pozwala dotrzeć do większej ilości potencjalnych pracowników, nowych klientów czy partnerów biznesowych.
Firmowy profil na LinkedIn jest też niezbędny do budowania relacji w biznesie – wskazkuje Digitalx. To nieodzowne narzędzie do tworzenia relacji z innymi firmami i ekspertami w branży. Będąc obecnym na LinkedIn, firmy mają również możliwość śledzenia działań konkurencji, co pomaga w lepszym zrozumieniu biznesowego otoczenia, dostrzegania zmian na rynku i obserwacji bieżących trendów.
Które światowe marki są najpopularniejsze na LinkedIn?
Digitalx przyjrzał się również najpopularniejszym światowym profilom na LinkedIn. Wśród zagranicznych kont z branży e-commerce, które zgromadziły wokół siebie największą społeczność znalazły się takie firmy jak:
1 miejsce: Amazon – 30 222 633 obserwujących
2 miejsce: Microsoft – 19 617 104 obserwujących
3 miejsce: IKEA – 2 682 799 obserwujących
4 miejsce: H&M – 2 345 778 obsrwujących
5 miejsce: Zalando – 276 987 obserwujących
Zdjęcie główne: Unsplash
Przeczytaj również: 15 najatrakcyjniejszych pracodawców w Polsce. Sprawdź, u kogo warto pracować!