noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Burberry

Burberry przejmuje włoskiego dostawcę odzieży wierzchniej. To jedna z większych transakcji ostatnich miesięcy

REKLAMA
noSlotData

Daniel Lee, bardzo szybko odnalazł się w roli dyrektora kreatywnego i już wprowadza poważne zmiany. Burberry poinformowało, że przejmuje oddział swojego włoskiego dostawcy odzieży wierzchniej. Powód? Marka chce zwiększyć kontrolę nad “jakością, dostawą i zrównoważonym rozwojem”.

Marka Burberry zapłaci ok. 21 mln EUR za przejęcie jednego z oddziałów Pattern, długoletniego włoskiego dostawcy, który zajmował się produkcją odzieży wierzchniej. Brytyjski brand liczy na sfinalizowanie transakcji jeszcze w tym roku. Zmiany pozwolą firmie na wewnętrzne opracowanie produktów – zwiększenie kontroli nad “jakością, dostawą i zrównoważonym rozwojem ubrań wierzchnich, w tym między innymi puchowych i pikowanych kurtek”. Charakterystyczne trencze Burberry będą nadal tkane i produkowane w zakładach produkcyjnych w Yorkshire, poinformowała marka w oświadczeniu.

Burberry stara się, aby odzież wierzchnia stała się głównym elementem oferty brytyjskiej marki. “Ta strategiczna inwestycja to kolejny ważny krok w osiągnięciu pełnego potencjału naszej kategorii odzieży wierzchniej” — powiedział dyrektor naczelny Jonathan Akeroyd.

W ramach umowy Daniel Lee zyska pracowników, sprzęt i zapasy, które do tej pory były w rękach Pattern. Jednocześnie około 70 pracowników z Turynu dołączy do Burberry po sfinalizowaniu transakcji. Pattern będzie nadal prowadził inne części swojej działalności nieobjęte transakcją.

Przeczytaj też: Burberry po raz kolejny zmienia swój wizerunek. Co wiemy o pierwszej kampanii Daniela Lee?

Zdjęcie główne: Unsplash

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
Tagi
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES