H&M razem z platformą ThredUp rozpoczynają współpracę nad nowym projektem. Globalne firmy starają się w ten sposób ograniczyć produkowanie odpadów odzieżowych. To kolejny krok H&M w stronę mody cyrkularnej. W lutym szwedzka sieciówka ogłosiła też program sortowania odzieży używanej.
H&M uruchomił internetową platformę odsprzedaży
Chociaż H&M to jedna z tych sieciówek, na której niejednokrotnie się zawiedliśmy, zdaje się, że marka próbuje wrócić na dobre tory. Szwedzki detalista uruchomi swoją pierwszą platformę odsprzedaży ubrań na amerykańskim rynku. Współpracuje z platformą ThredUp, która pomogła uruchomić programy odsprzedaży takim markom jak Kate Spade czy J.Crew.
Dobra wiadomość jest taka, że platforma już działa, a jej towary można kupować od wtorku 14.03 na stronie hm.thredup.com. W internetowym sklepie dostępna jest odzież ze wszystkich działów: damskiego, męskiego i dziecięcego. Co więcej, w podsklepie o nazwie “collabs” H&M wystawi projekty sprzed lat we współpracy ze znanymi artystami, takimi jak Isabel Marant, Kenzo, Karl Lagerfeld czy Giambattista Valli. To świetna okazja, aby upolować perełki od znanych projektantów w niżej cenie.
H&M chce być ECO?
Musimy wziąć odpowiedzialność za wpływ, jaki moda ma na klimat i środowisko. Modele biznesowe, takie jak ten, mogą pomóc zmniejszyć i ograniczyć ten negatywny wpływ, jednocześnie nadal dostarczając modę i styl naszym klientom
– powiedziała Abigail Kammerzell, szefowa działu zrównoważonego rozwoju w H&M North America.
Według amerykańskich mediów H&M produkuje 3 mld ubrań rocznie. Celem sprzedawcy detalicznego jest ograniczenie emisji dwutlenku węgla o 56 proc. do 2030 r., co wydaje się ambitnym celem, zważając, że od 2021 r. marka ograniczyła je o 22 proc. H&M nie po raz pierwszy otworzył platformę odsprzedaży ubrań. W 2019 roku detalista objął większościowy pakiet udziałów w platformie odsprzedaży Sellpy, dostępnej dziś na ponad 24 rynkach. Wejście we współprace z ThredUp ma być kolejnym krokiem, potwierdzającym, że marka przyczynia się do zdroworozsądkowego podejścia do zakupów, wykorzystuje nowe źródło dochodów i edukuje na temat mody ekologicznej.
Dla firm takich jak H&M korzystanie z istniejącej logistyki platform odsprzedaży obsługiwanych przez ThredUp i jego konkurentów może być łatwiejsze niż samodzielne tworzenie takiej usługi. Jak potwierdza Obserwator Logistyczny „Odsprzedaż jako usługa” jest źródłem przychodów dla ThredUp. Platforma nie ujawnia jednak, ile przychodów generuje ze sprzedaży w ramach swojego modelu biznesowego.
Przeczytaj też: Dove ma dość fałszu w internecie. Inicjuje trend, który walczy z popularnym na TikToku filtrem
Zdjęcie główne: https://hm.thredup.com/