Rubi, start-up pracujący nad wdrożeniem nowego modelu produkcji, ogłosił wstępne strategiczne partnerstwo z globalnymi markami jak Reformation, GANNI, H&M czy Patagonia. Jakich innowacji możemy się spodziewać?
Reformation, GANNI, Nuuly, H&M i Patagonia to czołowe marki modowe, które wejdą w partnerstwo ze start-upem Rubi we wspólnym projekcie, mającym na celu wprowadzenie zrównoważonej produkcji i biodegradowalnych tekstyliów, neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla. Finansowanie na początkowym etapie rozwoju projektu wyniesie 8,7 miliona dolarów i będzie wspierane przez Talis Capital, wraz z Patagonia Tin Shed Ventures, H&M Group, Collaborative Fund i Necessary Ventures.
Dzięki partnerstwu z topowymi markami i łącznemu finansowaniu w wysokości 13,5 miliona dolarów, Rubi dysponuje kapitałem, możliwościami i technologią, aby szybko skalować swój proces produkcyjny, wprowadzać innowacje w łańcuchu dostaw odzieży i dostarczać swoim klientom ograniczone kolekcje odzieży przyjazne dla planety.
Rubi – start-up, który wprowadzi biodegradowalne tekstylia
Rubi pracuje nad nowym sposóbem produkcji, który będzie działać w harmonii z planetą. Zainspirowana tym, jak rosną drzewa, firma wykorzystuje procesy biochemiczne napędzane enzymami na skalę przemysłową, aby „zjadać” emisje dwutlenku węgla i wytwarzać tekstylia neutralne pod względem emisji CO2 i zasobów. Naszą wizją jest świat, w którym ludzki dobrobyt jest pozytywny dla planety i pozostaje w wzajemnej harmonii z dobrobytem ekologicznym – czytamy na oficjalnej stronie Rubi.
Start up znalazł sposób na przekształcenie emisji dwutlenku węgla w naturalnie biodegradowalne tekstylia. Proces Rubi polega na pobieraniu węgla emitowanego przez zakłady produkcyjne i przekształcaniu go w wiskozę, która jest również znana jako sztuczny jedwab i jest jednym z najpopularniejszych tekstyliów na świecie.
Przez większą część historii ludzkości zamknięte przemysły próbowały zwiększać ludzki dobrobyt poprzez eksploatację i degradację Ziemi. Dziś nieznajomość tego podejścia zagraża naszemu gatunkowi i całemu życiu. Ponieważ natura jest największą inspiracją Rubi, nasza technologia umożliwia po raz pierwszy systemy produkcji, które istnieją w harmonii z planetą — oczyszczanie powietrza, ochrona zasobów Ziemi i tworzenie towarów, które poprawiają życie ludzi, a następnie stają się pożywieniem dla planety
– podkreślają twórczynie Rubi.
Historia marki Rubi
Rubi to wspólny projekt bliźniaczek – Neeki Mashouf i Leili Mashouf. Siostry od dziecka dorastały w branży modowej wraz z globalną rodzinną marką Bebe Stores. Neeka i Leila osiągnęły stopnie naukowe w dziedzinie materiałów i biologii, aby ostatecznie połączyły siły i nowo wymyśliły modowe łańcuchy dostaw z zastrzeżoną technologią bioprodukcji.
W ciągu ostatniego roku firma wzbudziła zainteresowanie społeczności naukowej, czołowych inwestorów i ekspertów ds. Global Change Award oraz została uwzględniona jako „Changemaker” w Global Innovation Program Fashion For Good. Start-up wylądował również na liście “Forbes 30” poniżej 30 lat w dziedzinie produkcji i przemysłu. Tylko w ciągu ostatnich 6 miesięcy zespół powiększył się o 200% i zatrudnił nowego inżyniera celulozy z czołowego laboratorium badawczego celulozy kierowanego przez Orlando Rojasa na Uniwersytecie Aalto.
Przeczytaj również: Good On You, czyli encyklopedia zrównoważonej mody w jednej aplikacji
Zdjęcie główne: Unsplash