E-commerce przeżywa ogromny wzrost popularności – nie tylko w naszym kraju, ale na całym świecie. Ogromny wpływ na preferencje klientów w tym zakresie miała pandemia Covid, która sprawiła, że dla wielu klientów domyślnym kanałem dokonywania zakupów stał się właśnie internet. Wraz ze wzrostem popytu, pojawiło się wiele nowych podmiotów, skoncentrowanych właśnie na sprzedaży w sieci. Jak się pomiędzy nimi wyróżnić i skutecznie zwiększyć sprzedaż e-commerce, szczególnie w branży beauty? Sprawdź 5 sposobów.
Materiał sponsorowany
Odpowiedni content marketing
Content, czyli treści wypełniające Twój sklep, blog czy stronę firmową jest jednym z najlepszych sposobów na wyróżnienie się w morzu jednakowych, nijakich opisów. Większość z nich powstaje na zasadzie kopiowania, różniąc się jedynie nazwą sprzedającego i ceną. Dlaczego więc nie dotrzeć do klienta, wyróżniając się na tym polu? Odpowiednio przygotowane artykuły blogowe mają ogromny potencjał – nie tylko można wykorzystać je do działań SEO (np. linkowania wewnętrznego), ale również potrafią zaciekawić klientów i przekonać ich, że to właśnie u Ciebie warto dokonać zakupu. Uzupełnione świetnymi zdjęciami, przemyślanymi nagłówkami i barwnymi opisami produktów oraz usług, potrafią zdziałać naprawdę wiele. Skąd wziąć dobry content? Najlepiej od specjalistów od marketingu! Przykładem może być choćby agencja Reprise, która oferuje kompleksową obsługę e-commerce, w tym tworzenie treści na strony, więcej o ich ofercie na https://reprise.pl/.
Influencer marketing
W wielu branżach, a szczególnie w beauty, skorzystanie z pomocy influencerów może przynieść wymierne korzyści. Jest to relatywnie nowa metoda docierania do klientów, jednak przynosi doskonałe rezultaty, dlatego nic dziwnego, że ponad 20% krajowych marek korzysta z ich usług. Influencer marketing, jako część szerokiej kampanii, obejmującej m.in. obecność w mediach społecznościowych, może przynieść naprawdę dobre efekty i pomóc znaleźć nowych klientów. Po połączeniu z atrakcyjnymi ofertami otrzymujemy naprawdę potężne narzędzie w walce o klienta. Najprościej z influencerami komunikować się przez agencję, która ma nie tylko kontakty, ale również doświadczenie oraz zna ceny i realia rynkowe. Dzięki współpracy, np. z agencją Reprise, masz pewność, że optymalnie wykorzystasz środki, a wybrane osoby będą w stanie odpowiednio zaprezentować Twoje produkty. Gwarantuje to doświadczony zespół Social Quality agencji.
Różne modele płatności
Pozwól swoim klientom na płacenie jak im wygodnie, a zwiększy się prawdopodobieństwo tego, że zdecydują się na zakupy właśnie u Ciebie! Gotówka przy odbiorze jest coraz rzadziej wybieraną opcją – znacznie częściej klienci preferują Blika, przelew, płatność kartą płatniczą czy skorzystanie z pomocy licznych procesorów płatności. Nie wiesz jak skonfigurować płatności i wypromować je wśród klientów? Od tego masz agencję zajmującą się kompleksową obsługą e-commerce. Pomoże Ci w rozszerzeniu dostępnych modeli płatności i pełnym wykorzystaniu drzemiącego w nich potencjału.
Zbieranie pozytywnych opinii produktów
W branży beauty konsumenci bardzo dużą wagę przykładają do opinii innych użytkowników wybieranych produktów. Dlatego, jeśli chcesz, aby to po Twoje produkty sięgali, warto zachęcać zadowolonych klientów do zostawiania komentarzy. Niekiedy można osiągnąć to po prostu zachętą (w opakowaniach produktów, na stronach internetowych lub podczas realizacji zamówienia), a kiedy indziej lepsze rezultaty osiąga się dzięki przemyślanemu systemowi nagród, np. losowanych pośród osób oceniających produkty. Dobra agencja marketingowa będzie trzymała rękę na pulsie i odpowiednio reagowała, tak operując zachętami, aby zdobywać dla Ciebie wiele pozytywnych opinii.
Komunikaty typu pop-up
Pop-upy mogą być skuteczne, choć to narzędzie wymagające ogromnej precyzji. Nietrudno bowiem o zirytowanie klienta, który nie przepada za wyskakującymi z każdej strony okienkami. Odpowiednio spersonalizowany pop-up okazuje się jednak bardzo skuteczny w przykuciu uwagi klienta – jednak jego pojawienie się powinno być starannie przemyślane i zaplanowane. Można je wyświetlać na przykład tuż po dokonaniu zakupu, aby skłonić klienta do zainteresowania się kolejnymi promocjami, jak choćby zniżkami dla stałych klientów. Twoja agencja będzie wiedziała jak z nich skorzystać.
Postaw na profesjonalistów!
Jeśli chcesz odnieść sukces w e-commerce branży beauty, warto sięgnąć po fachowców od marketingu. Dobrze rozplanowana kampania może okazać się niesamowitym sukcesem, zdobywając nowych klientów. Szukasz specjalistów? Zainteresuj się kompleksową ofertą agencji Reprise.
Zdjęcie główne: materiały partnera
Przeczytaj również: Miód – kolejny magiczny składnik, który odkrywają marki kosmetyczne. Jakie są jego właściwości?