Od początku istnienia THIS IS COMMITMENT realizuje ideę nie tak popularnego porozumienia między introwertycznym światem jogi a ekscentryczną, nierzadko egocentryczną modą. Nowa, limitowana kolekcja jesienno-zimowa rozwija tę myśl i stawia pytanie: „jak połączyć wygodę i komfort z indywidualizmem mody?”.
Kolekcję zainspirowaną kunsztem klasycznego krawiectwa zaprojektowała Katarzyna Szczotarska – polska projektantka, na co dzień związana z branżą mody w Paryżu i Londynie. Kasia – specjalistka od ultra precyzyjnego krawiectwa i odważnych form łączy elementy nostalgicznej elegancji ze streetwearem. Stworzyła dla THIS IS COMMITMENT ubrania w duchu apres sport czyli: wygodnie, luźno, funkcjonalnie.
Stylistycznie kolekcja jest eklektycznym flashbackiem brawurowych lat 60tych i 70tych. Na myśl przywodzi ikoniczne kolekcje Pierre Cardin z czasów Space Age, Fashion Revolution lat 70tych oraz globalnego Science Fiction. Wszystko przez pryzmat Europy Wschodniej w wymiarze estetycznego kiczu lokalnej pop kultury oraz elitarnego jazzu Komedy i twórczości Lema.
„W This Is Commitment lubimy przekraczać granice i wychodzić poza ogólnie przyjęte ramy jogi i mody. Myślę o tej kolekcji jak o estetycznym inclusivity – dopracowany konstrukcyjnie trencz może być wygodny, a oddychające legginsy do jogi można z łatwością wystylizować jak fashion item”
– mówi o kolekcji Monika Kapłan, współzałożycielka marki.
W kolekcji odnajdujemy sztuczne futerko w kołnierzu laminowanego płaszcza jak z lumpa, kombinezon kosmonauty z czasów wyścigu kosmicznego, jak również militarny trencz z DDRu. Wzrok przykuwa nobliwa krata w prochowcu, psychodeliczny pattern ze złotą nitką w dresie z lat 70tych, a także metaliczne spodnie retro-future.
Kolekcja będzie dostępna w limitowanych ilościach na thisiscommitment.com, a także w wybranych sklepach w Warszawie. Sesja zdjęciowa towarzysząca projektowi powstała w 100% z udziałem ekipy z Ukrainy. Modelki, fotografka, stylistka, make-up, włosy: cały artystyczny team z Ukrainy: z Kijowa, okolic oraz tymczasowej emigracji w krajach Europy Zachodniej.
Przeczytaj również: Monika Kapłan: od fast fashion do tempa slow. Od Reserved do własnej marki