noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Pepco rezygnuje z handlu e-commerce. Z jakiego powodu?

REKLAMA
noSlotData

Pepco od lat oferuje szeroką gamę produktów w dostępnych cenach nie tylko w Polsce, ale i za granicą. Wiele osób ucieszyła w zeszłym roku informacja, że oferta marki będzie dostępna także online. Teraz sieć postanowiła odejść od tego pomysłu. Dlaczego?

Rozwój Pepco

Dynamiczny rozwój Pepco trwa nieprzerwanie od 1999 roku. Pierwsze sklepy tej firmy powstały w Polsce pięć lat później, a od 2013 roku rozpoczęła się ekspansja sieci na innych europejskich rynkach. Dziś w Europie jest ponad 2900 punktów Pepco. Są już w Czechach, Rumunii, Chorwacji, Słowenii, Estonii, Bułgarii, Serbii, Hiszpanii i Austrii, a także na Słowacji, Węgrzech, Litwie, Łotwie oraz we Włoszech. Jednak to nie koniec planów marki.

Kilka dni temu marka otworzyła pierwszy sklep w Grecji. Jak zapowiedział zarząd, w planach przedsiębiorstwa jest także Portugalia. Wiadomo, że Grupa Pepco zamierza w roku finansowym 2022/2023 uruchomić przynajmniej 550 nowych sklepów. Co ciekawe, w roku obrotowym 2021/2022 (kończącym się 30 września 2022 r.) grupa otworzyła rekordową liczbę 516 nowych placówek, choć pierwotny cel zakładał 450. 

– Mamy za sobą kolejny rok, w którym poszliśmy wyraźnie naprzód. Przyspieszamy nasz program rozbudowy sieci placówek, stanowiący najważniejszy czynnik wzrostu Grupy. Rozwijamy program modernizacji sklepów, co pomaga nam zwiększać sprzedaż LFL. (…) Testujemy również naszą pełną ofertę odzieży, asortymentu wielobranżowego i towarów szybkozbywalnych pod szyldem Pepco w kilku sklepach w Irlandii

– zdradził Trevor Masters, dyrektor generalny Grupy Pepco.

Zobacz także: Pepco wprowadza do swojej oferty kosmetyki. Jakie produkty znajdziemy na półkach?

Rezygnacja z handlu online

Grupa nie ukrywa, że zależy jej na rozwoju sieci sklepów stacjonarnych. Choć obecnie wiele marek stara się uzyskiwać więcej przychodów z handlu w Internecie, Pepco ma inną wizję. Okazuje się, że marka rezygnuje ze sprzedaży w sieci, mimo, że w październiku ub. roku ogłosiła start na ośmiu platformach marketplace w Polsce. Sieć handlowa była dostępna na: Allegro, Ceneo, Empik.com, Morele, erli.pl, Mall.pl, arena.pl i shumee.pl. Teraz produktów marki nie można znaleźć już m.in. na Allegro i w Empik.com. Dlaczego? Otóż, jak dowiedział się portal wiadomoscihandowe.pl, Pepco zakończyło okres testów sprzedaży i oferty zostały wstrzymane.

– Zgromadziliśmy dzięki temu wiedzę niezbędną do dalszego rozwoju naszej strategii digitalowej. Nie zmieni to jednak faktu, że klienci Pepco cenią możliwość odwiedzenia sklepu, obejrzenia produktu, osobistego kontaktu z obsługą i przywiązują dużą wagę do wiodących na rynku bardzo niskich cen naszej oferty oferowane w naszych sklepach fizycznych. Ze względu na stosunkowo niską wartość przeciętnego koszyka i profil naszego konsumenta, możliwość osobistej wizyty w sklepach Pepco może być bardziej atrakcyjna niż zakupy online, również ze względu na koszty dostawy. Koncentrujemy się obecnie na szybkiej i efektywnej ekspansji naszej sieci sklepów stacjonarnych oraz ich przebudowie i odświeżeniu zgodnie z oczekiwaniami naszych klientów

– podało Pepco w odpowiedzi na pytania portalu wiadomoscihandowe.pl.

Przeczytaj również: Head of Marketing podsumowuje rok Rituals Cosmetics w Polsce: “To był bardzo intensywny czas”. Jakie są plany rozwoju firmy?

REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
REKLAMA
noSlotData
noSlotData
noSlotData
REKLAMA
noSlotData

Newsletter

FASHION BIZNES